"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, January 14, 2021

"RINDUKAN ZATNYA" ....@ Pakchik jual aiskrim.


A001
Terkesan di hati mengikuti video di atas. Saya kongsikan semoga bermunafaat.
Saya sering juga mengikuti video-video yang membawa kisah bagaimana orang yang Allah izin hidup susah menjalani ujian Allah. Kisah seperti ini membuat hati insaf.

Namun yang paling saya terkesan di hati kali ini ialah Pakcik ini sentisa mengulang-ulang zikirnya dan doanya yang saya percaya amat lekat di hatinya.

Terseram di hati bila dalam doanya tersebut "Rindukan ZatNya".

Ini fakta dijanjikan Allah bagi hamba-hambanya yang terpilih yang akan dapat menatapi Zat Allah di Syurga nanti. Sayu di hati saya kerana saya kurang berketerampilan berdoa "Rindukan ZatNYA". Saya rasa malu di hati sendiri......
Komitmen Iman saya terasa masih jauh.
Semoga Allah mengampunkan segala kekurangan dan kelemahan saya dan mengampunkan segala dosa-dosa saya. Semoga saya termasuk dalam senarai yang dapat kurnian menatapi Zat Allah.

Bagaimana agaknya.......

Jom kita baiki solat, baiki akhlak, baiki segala amalan-amalan hidup yang semoga mendapat kurnia pengiktirafan yang amat tinggi ini....
Dan kita tinggal segala laranganNya.....

Saya tidak tahu kali ini bagaimana mahu mengakhiri catatan saya ini.........
Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim......
...................................
......................
.........


No comments:

Related Posts with Thumbnails