"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, May 26, 2022

PENYESALAN SEMOGA MENDAPAT KEAMPUNAN. .....@ULAMA DAN KEMERDEKAAN [Sejarah yang di sembunyikan] - Prof Dr Mat Rofa




Bismillah Calligraphy 76.svg


Kezaliman boleh berlaku dalam berbagai bentuk. Mungkinkah
 apa yang berlaku
keatas sejarah Ulamak di Malaysia yang disembunyikan
itu merupaka satu Kezaliman? Allahu'alam.

Saya rasa kesal tetapi tidak ada kemampuan dahulu dan sekarang
 untuk berbuat apa-apa 
melainkan berkongsi video ini dalam blog saya.
Semoga akan timbul kesedaran dalam hati
 orang-orang Islam di Malaysia
untuk memperbetulkan perilaku politik kini semoga 
akan terdiri KEBENARAN
dan mendapat redha Allah sepenuhnya.

Saya rasa amat kagum dan sedih teringat betapa gigih perjuangan
 Ulamak dulu untuk
 menjadikan negara Malaysia (dulu Malaya) patuh pada 
alQuran dan Hadith.
Sejarah tidak dapat diubah. Semoga Allah kurnia kejayaan
 dalam masa terdekat untuk
menjadikan Malaysia Negara yang sempurna patuh pada Islam.
Sama-sama kita berdoa. Aamiin.

Terdetik dihati saya rasa "berpuas hati" saya menjadi 
ahli party politik PAS
dalam tahun 1986 semasa Allahyarham Ustaz Nik Abdul Aziz 
menjadi Menteri Besar Kelantan.
 Saya rasa seronok mengikuti pemikiran 
Allahyarham hingga kini. Semoga saya dapat
 Sanad POLITIK yang sohih.
Semoga akan ada ramai lagi yang seperti Allahyarham.

Kini kita sudah berada di Akhir Zaman. 
Jom sama-sama kita berbuat ssuatu
 walau kecil sekalipun untuk mengembalikan semangat mereka 
yang disebut dalam Video ini. Saya hanya mampu
 mendidik cucu-cucu sekarang
 untuk lebih berhemah dengan niali-nilai Islam 
yang tidak ada bandingannya.
Jangan kita katakan semua Agama serupa. Jangan!

Saya suka mengikuti Penceramah ini Prof Dr Mat Rofi.
Semoga Allah panjangkan umurnya dan dapat terus 
berbakti mendidik manusia
semoga mengenal Allah swt dengan sempurna, (termasuk saya).
Semoga di akhir hayat Allah Redha dan kita
 bahagia hingga ke Jannah.
Aamiin Ya Rabb.....


.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails