"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, December 23, 2018

Kenangan Wak Saru.......





Siapa Wak Saru ye?
Allahyarham Wak Saru ialah abang ipar saya yang
 telah lama meninggalkan kami.
Isterinya kakak saya yang meninggal dalam umur 52 tahun.
Ketika itu saya berumur 31 tahun dan belum sempat mengenalinya
 seperti yang saya inginkan. Rasa sayu bila mengingatinya.
Semoga keduanya Allah tempatkan Ruh mereka bersama-sama
 Ruh mereka yang soleh. Aamiin.

Hari ini saya ingin rakamkan foto sebahagian anak cucu mereka. Anak-anak
belum habis sekolah semasa kakak saya meninggal dan semasa wak Saru meninggal mereka belum mendapat pekerjaan yang sesuai.

Ada yang tinggal dengan saya semasa saya belum berumah tangga
 dan kenangan waktu itu membuat saya
 insaf dan menyedari kekurangan yang ada pada diri saya.
Semoga saya lebih mengerti hakikat  kehidupan dan dapat merasai
 kekurang yang membuat keinsafan diri melahirkan
 rasa boleh bertoleransi dengan sesiapa jua yang ada disekeliling saya.
Alhamdulillah.

Terima kasih pengunjung budiman sudi mendengari saya.


.............

No comments:

Related Posts with Thumbnails