"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, March 20, 2019

Dalam keriangan Majlis Kenduri......





Sabtu 16 Mac. Keluaga Besar suami saya rasa riang menyambut mempelai di dewan kejiranan Precint 16 Putrajaya. Dalam keriangan saya tetap teringat adik ipar saya,ibu pengatin lelaki, yang baru meninggal akhir tahun lepas. Adik suami saya ini baru berumur 56 tahun. Tidak sakit. Tetapi siapa kata Allah jemput mesti kerana sakit.

Di atas kelihatan pupu-poyang dari Lembah Kelang. Kebanyakannya berasal dari Sungai Batu Selama Kedah. Kalau berjumpa sejam dua tidak terasa. Ada sahaja cerita. Terdetik juga di hati saya: Seronok bermesra, tetapi kami sudah dalam zon yang sama dan bila pula giliran kami tiaba mendapat jemputan Istimewa yang maha Esa. Semoga yang terbaik dan Allah pelihara.......


Ini mempelai, yang dirai dan diapit oleh adik lelaki suami saya dan Isteri.
Semoga bahagia hingga ke Syurga.



Ini anak-anak adik ipar saya yang baru meninggal dunia. Mereka tiada Ummi
buat majlis kali ini. Alhamdulillah dapat juga menunjukan keriangan.
Mereka tinggal berjiranan dengan saya dan saya rakam foto ini kerana anak menantu yang ditengah-tengah itu sudah meninggal suaminya. Juga dalam umur muda.
Semoga terus kuat dan redha menerima ujian Allah jua.

Di bawah ini saya turunkan lain-lain foto kenangan keriangan majlis kenduri.







Semoga terjalin erat silaturrahim hingga ke anak cucu.
Aamiin ya Rabb....


..................

No comments:

Related Posts with Thumbnails