"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, January 16, 2022

BAGUS CERITA INI, Terutamanya Peristiwa Saidina Umar Mengambil Kunci .....@Omar Ibn Al Khattab (ra): The Opening of Jerusalem | The Firsts | Dr. Om...



Bismillah Calligraphy 34.svg


Ikutilah Video ini. Banyak yang saya tidak tahu setiap detik peristiwa.
Kita boleh dapati di sini. Saya amat terharu mendengari 
cerita di sini...betapa hebat
Iman Saidina Umar dan Sahabat-sahabt Rasulullah saw.
Cerita Saidina BILAL bersetuju untuk Azan membuat saya rasa amat
terkesan di hati betapa besar kasih sayang mereka
 pada Rasulullah saw.
Please cari masa ikuti video ini. Ia membawa erti yang tinggi mengenai
 Pemimpin Islam yang dikira sangat Agong di sisi Islam
dan di sisi Dunia semuanya.

Saya rasa amat jauh Iman saya, rasa amat kerdil dalam perjuangan
 untuk sama-sama menegakan Islam.
Contohilah sikap seorang pemimpin yang memegang 
nilai-nilai Islam tidak
mengira di mana berada dan bagaimana cara untuk menunjukan
Janji pada rakyat melalui contoh janjinya pada pembantu 
yang menaiki Unta
dan Saidina Umar yang mengendalikannya.
Kalaulah kita dan Pemimpin kita kini berjiwa seperti Saidina Umar,
 Malaysia tidaklah seperti sekarang ini dan
 Dunia pun tidak seperti kini.
Bagaimana saya dapat membela diri di hadapan Allah swt 
di akhir hayat ini
 membuat saya amat takut dan amat sedih.
Sama-sama kita mohon keampunan Allah dan semoga Allah 
mengembalikan keAgongan Islam seperti dahulu....seperti Pemerintahan Kalifah Ar Rasyidin, termasuk Saidina Umar, RA.

JOM IKUTI.


No comments:

Related Posts with Thumbnails