"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, November 21, 2018

Mengingati Raulullah Saw......


Image result for fotos on maulid Nabi



Image result for fotos on maulid Nabi



Perbezaan pendapat megenai harus atau tidak kita  mengingati hari kelahiran
 Junjungan Besar Nabi kita Muhammad Saw berlaku setiap tahun dalam ingatan saya.
 Saya bukan pakar dalam hal ini maka saya ikut sahaja
 pendapat yang mengatakan "harus" atau boleh.
Apa jua pendapat ada Nas dan hujah-hujah yang ada kebenarannya.
Semoga saya tidak sesat dan menyesatkan.

Saya hanya bersolawat sendirian 
dan saya merenung jauh jarak ketinggalan untuk mengikuti contoh-contoh yang kita dituntut mengikuti. Semoga Allah masih mengurnia umur yang dapat dimunafaatkan untuk lebih dekat pada Rasulullah Saw dan justeru lebih dekat pada yang maha Pencipta dan maha Agung.
Pengabdian kita hanya padaNYA. Mohon keampunan Mu ya Rabb......


........foto ehsan carian google........

No comments:

Related Posts with Thumbnails