"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, November 6, 2021

ANTARA SIHIR, PILIH FENG SHUI ???... @orang Melayu pun terjebak ..MENGERIKAN!!!

 

Basmalah.svg

(MAKLUMAT DI BAWAH INI BERKATAN FENG SHUI 
SAYA AMBIL DARI UTUBE)
Tanda-Tanda Sihir Dan Simbol Dan Makna Mereka. Mata Melihat Semua Duit Syiling Cina Kebahagiaan, Pentacle Keajaiban Solomon


Simbol nasib baik dalam budaya Timur yang secara umum, dan China khususnya, mempunyai hubungan yang rapat dengan unsur-unsur semula jadi dan kuasa ajaib. 


simbol nasib baik Sebagai contoh, seperti makhluk mitos, seperti naga dan phoenix. Mereka sering digambarkan sebagai elemen hiasan dalam pembinaan rumah-rumah, dalaman rumah, walaupun dalam reka bentuk tekstil. Kedua-dua makhluk memperibadikan keharmonian perkahwinan, kerana mereka sering dihiasi dengan set linen katil,

Saya sedut sedikit sahaja maklumat di atas sebagai permulaan kata sahaja. Yang lainnya saya ingin berkongsi sedikit kebimbanagan saya atas fakat bahawa Konsep Feng Shui ini sudah diserap dalam kepercayaan sesetengah warga yang mengaku dirinya Islam tetapi dalam waktu yang sama mengamalkan kepercayaan Feng Shui ini.

Pada hemah saya apabila seseorang itu percaya bahawa Feng Shui itu bolih di praktikan bersama dengan Islam (mengikut definasi sendiri) maka saya khuatir kepercayaan ini sudah menyimpang dari kebenaran Aqidah Islam.

Saya mengenali seseorang yang saya syaki mempraktikan kepercayaan atas Feng Shui walaupun apa yang saya lihat mungkin bukan semua konsep Feng Shui tetapi saya lihat is sudah cukup mebimbangkan saya bahawa apa yang dipegangnya bercanggah dengan aqidah Islam.

Mengapa saya kata begitu?
Sebab ia melakukan beberapa hal yag saya percaya dihatinya ada keyakinan bahawa ada kuasa  selain Allah yang boleh mendatangkan REZEKI yang lumayan semata-mata dengan mengamalkan beberapa "ritual" kearah menarik kuasa ghaib yang meyesatkan dan yakin itu kuasa yang benar-benar boleh membantu mendapat kesenangan, kemewahan dan kebahagiaan yang sebenarnya dalam kehidupan dalam masa yang segera cepat. 

Saya dapati juga seperti ia meyimapan beberapa barangan yang diguna sebagai media untuk menarik kuasa itu, seperti ada duit syiling Cina, alat persembahan dan patung-patung kecil yang saya kurang faham maknanya. (Saya teringat pula ada sesetengah orang percaya pada TOYOL melalui ajaran sesat menggunakan kuasa syaitan dan Iblis melalui ritual yang didapatkan dari praktisin dukun yang menyesatkan Aqidah). Pada saya Toyol dan Feng Shui seperti ada persamaan. Semoga Allah menjauhkan kita dari keduanya.

Kesesatan seperti ini yang disebut Syirik boleh ada dua aspek. Ia itu Syirik yang menjadikan seseorang itu jatuh Fasik atau Jatuh Murtad. Dua fakta ini mengerikan saya, terutamanya yang Murtad sebab pada fahaman saya Murtad itu jatuh kafir.
Saya hanya mampu berdoa semoga warga yang saya kenali ini Allah kurnia kesedaran, Taufik dan Hidayah dan ia pulang ke pangkal jalan.

Saya hanya mampu berdoa semoga Allah kurnia RahmatNya yag tidak terhingga pada kita semua. Allah mahukan kita menjadi orang yang Soleh dan Mosleh, berbuat baik untuk diri dan berbuat baik untuk orang lain dan makhluk yang lain. Semoga doa kita kesampaian. Aamiin ya Rabb..........


No comments:

Related Posts with Thumbnails