"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, November 23, 2021

Sorotan Dari Kitab Barzanji ....@MAULID NABI DAN ISTIGHOSAH KUBRO | 20 NOVEMBER 2021 | BERSAMA DR.ABUYA A...



Bismillah Calligraphy 34.svg

Alhamdulillah.
Malam ini saya dapat memahami sedikit Permulaan Kitab Barzanji ini.
JOM DENGARI.
Dalam saya duduk mendengari ceramah Abuya ini,
 teringat saya semasa saya umur awal remaja.
 Arwah kakak saya cuba mengajarkan saya membaca Berzanji. 
Ia akan cari saya keliling rumah kerana saya akan bersembunyi
 tidak minat membaca Berzanji.
 Sesekali dapatlah arwah kakak saya mengajar permulaan
 Barzanji itu. Ini yang di syarahkan oleh Abuya ini.
 Rasa juga penyesalan kerana tidak pandai membaca Berzanji 
semacam kakak saya.
Maka saya kongsikan video ini semoga ia bermunafaat
 buat kakak saya juga
dan ia tenang di Alam Barzah kini.
Aamiin ya Rabb....


No comments:

Related Posts with Thumbnails