"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, November 23, 2021

BAGUS SARANAN INI, IKHTIAR DAN BERDOA ......@Covid-19 Eropah : Kembali Tegang



Bismillahgreen.jpg

Sememangnya ada controvercy mengenai isu kejangkitan 
wabak virus 
dan Isu Vaksin untuk mengatasinya.
Saya adalah antara yang suka mengikuti isu Virus
 dan cara mengatasinya dari mula lagi.
Saya sudah bersara lama dan saya mengikuti apa jua berita 
di media massa. Itu mememang kegemaran saya. 
Saya mula mengikuti dari bermulanya wabak ini di Wuhan China.
Dalam pada itu saya juga amat mengikuti hal-hal yang 
berkaiatan dengan Fakta Akhir Zaman dan apa yang sedang
 dilakukan oleh negara dan Pemerintahan yang
 mendukung Konspirasi Illuminati dan berbagai lain 
yang sealiran dengannya.
Masaalah keyakinan atas WHO pun saya ikuti.
Namun saya buka expert dalam hal ini cuma ia memberi 
kefahaman pada saya bahawa Isu Akhir Zaman ini sememangnya
 agak rumit dalam memhami apa strategi orang Islam 
yang harus di ikuti.
Maka saya ambil jalan tengah dan berdoa semoga Ikhtiar 
yang  saya ambil mendapat belas kasihan Allah swt jua.
 Ustaz kata tidak ada apa jua yang berlaku di dunia ini
 yang Allah swt izin berlaku yang tidak ada hikmahnya.
Oleh kerana saya masih jahil dalam banyak hal
 dan dalam umur saya sekarang maka saya ambil jalan tengah.
 Kalau boleh saya tidak mahu menyusahkan orang lain 
 sama ada ia berhampiran dengan saya atau ia jauh dari saya.
Kita hidup dalam komuniti maka saya berpendapat masaalah
dan kepentingan umum patut kita ambil kira juga.
Kita Ikhtiar dan kita banyakan munajat semoga Allah menurunkan pertolongannya dan kita selamat 
di Dunia, di Alam Barzah dan di Akhirat.

Maka JOM kita dengari video di atas.
Semoga ia bermunafaat. Mohon perlindumgan MU Ya ALLAH !
Aameen....


No comments:

Related Posts with Thumbnails