"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, June 11, 2022

MEMOHON AMPUN ATAS PERMOHONAN KEAMPUNAN......











Bismillah Calligraphy 2.svg


Saya sudah sampai umur senja. Senja yang sudah hampir ke malam.
Agak susah juga membayangkannya. Namun ia suatu kenyataan yang menimbulkan beberapa perasaan di hati qalbu.

Tidak berapa lama dahulu saya mendengari ceramah di utube
 oleh Abuya  Dr Arrazy Hasyim MA.
Katanya apa yang kita harus buat ialah mohon ampun atas mohon ampun. Lebih kurang begitu
atas fahaman saya. Maka saya fikir-fikir bagaimana mentarbiah diri
 semoga memohon ampun yang mendatangkan kesan
 yang berpanjangan
 untuk memohon semoga berkekalan.
Saya manusia biasa.
 Kena harus selalu memohon ampun, baiknya setiap hari.
Itu yang saya fahami. Kerap kali saya berjanji untuk tidak
 berbuat itu atau ini
 atau tidak berfikir itu atau ini, tetapi saya masih terjebak-jebak juga
 memungkiri janji diri saya sendiri.

Semoga Allah swt sentiasa memelihara saya untuk sentiasa positif
 dalam menjalani hidup ini. Apa tah lagi saya sudah
 hampir samapai ke garis penamat.
Mohon Ampun Ya Allah.....



No comments:

Related Posts with Thumbnails