"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, November 18, 2011

BEAUTIFUL GARUT




Saya telah beberapa kali ke Garut berkenaan sekolah Situwangi Boarding School yang telah saya cerita sebelum ini. Cuma hari ini saya ingin tunjukan rumah kediaman di Sari Papanndayan Resort dan Agrotours yang saya rasa kos penginapan agak mahal. Katanya rumah seperti di bawah ini harga semalam ialah  hampir bersamaan RM300/-.




Garut temapat peranginan ini terletak di kawasan perkampungan. Udaranya nyaman. Pada malam hari suhu boleh sampai 17* Centigrade. Saya sukakannya. Cuma pada saya masaalah makan menyebabkan kami biasanya tinggal semalam dua sahaja. Saya tidak biasa dengan makanan Sunda. Tetapi Allah maha adil. Setiap kaum ada keunikannya sendiri. Saya keturunan jawa totok, dan cuma suka masakan Jawa. Ini sikap yang menyusahkan diri sendiri dan saya kena didik diri supaya sentiasa bersyukur. Selalu saya katakan pada anak-anak: "If you are not adventureous in food, you are not advetureous in anything." Maka kali ini kena pada diri sendiri. Saya bela diri dengan mengatakan umur saya sudah senja maka kerana itulah saya amat memilih. Percayalah tu....

Saya katakan pada teman-teman: "Datanglah ke Garut. Cantik dan nyaman. Di bawah ini saya rakam beberapa pemandangan yang membuat kita rasa amat bersyukur Allah kurnia Rahmat melihat ciptaanNya. Ini sebahagian zikrullah. AllahuAkbar.

 Kawasan pergunungan Garut

Bangunan Reception.
Kawasan Ladang berhampiran Sekolah SBS

Kolam Ikan yang mengkagumkan akal
Pondok untuk pelancung bersantai
Kawasan tasek di kampus sekolah

Bunga-bunga tumbuh subur


Lagi bunga-bunga

Tempat sarapan pagi

Di kiri wakil penaja , di kanan pembantu sukarela.

      Sampai di sini dulu. Semoga sejahtera.

....

No comments:

Related Posts with Thumbnails