"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, August 10, 2016

SYAWAL Beredar.......







Kepenatan......

Ini Asim, cucu saya, tertidur di kelas kerana kepenatan berhari Raya dengan guru di sekolah. Ibunya melaporkan pada saya. Sakan makan dan bermain melawak dengan kekawan

Bukan anak kecil sahaja yang tidak kesempatan masa berhari raya di bulan Syawal. Dewasa juga berkejaran bersilaturrahim sehari dua selepas Syawal berakhir.

Tak apelah,....kata kekawan. Orang Malaysia pandai buat caranya sendiri. Eidul Fitri itu sebenarnya sehari sahaja dengan memuji kebesaran Allah, tetapi orang Malaysia bereidulfitri sepanjang Syawal hingga ada yang terbabas ke bulan berikutnya.




Akif dan Ujai,cucu istimewa saya...berhari raya sambil membina diri.
Semoga menjadi anak-anak yang soleh dan cemerlang walaupun kini
masih ketinggalan. Hebatnya mereka tidak tahu mereka ketinggalan. JAIS tidak menerima anak-anak istimewa untuk kelas KAFA.
Semoga ada NGO yang peduli atas mereka.
Selepas Syawal ibunya mencari hingga dapat bantuan.
Mohon doa kalian. Pastinya Allah memerhatikan....




Anak-anak kecil di SmarTop Subur Fitrah yang saya bantu mengendali di Tangkak Johor. Berhari Raya di hujung Syawal.




Beredarlah Syawal. 
Saya turut bertaici dalam kumpulan masjid di tempat saya.
Perlu kembali aktif semoga sihat dan berupaya untuk membantu mereka yang memerlukan, walau kecil usaha yang terdaya. 
Semoga Allah menunjuki jalan.

......

No comments:

Related Posts with Thumbnails