"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, January 21, 2020

Pertemuan yang meriangkan.........


A001


Alhamdulillah. Dalam umur 7 series ini Allah kurnia saya kederat bolih berulang alik 
ke hospital mengurus diri dan mengurus suami.
Dalam kesibukan dan dalam kerisauan Allah temukan saya
dengan seorang yang pernah bekerja dengan saya semasa berkhidmat di Kementeria Penddidikan 
lebih 20 tahun yang lalu.

Saya beratur menanti giliran mengambil ubat dan
beliau pun begitu. Bila saya menoleh maka baru tersadar rupanya dia itu Khadijah yang sentiasa
 mesra dengan saya semasa bertugas bersama.
Saya amat teruja dan hampir menitiskan air mata kerana 
Jah ini  amat baik orangnya dan membantu saya dalam banyak hal yang saya perlukan.

Pertemuan seperti ini mungkin biasa sahaja bagi 
sesetengah orang. Tetapi buat saya ia istimewa kerana
  tiba-tiba saya merasai keriangan kerana
 mereka yang masih muda berbanding saya 
masih mengenali saya.

Terima kasih Jah kerana masih cam muka saya yang sudah 
banyak kereput. Alhamdulillah, semoga kita 
bersama lagi nanti di Syurga Firdaus kurniaan Illahi.
Aamiin ya Rabb.....


No comments:

Related Posts with Thumbnails