"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, July 19, 2021

KALAU SIBUK HAL PERIBADI, ISLAM KITA KECUNDANG? (Na'uzubillah) ....@ Kita di Tahun-Tahun Penipuan?


Bismillah Calligraphy 76.svg


ALHAMDULILLAH.
Ini malam Hari Raya Eidul Adha 1442 Hijrah, 2021 Masehi.
Malam ini saya rasa ingin berehat dan melihat-lihat Utube
 untuk mendapat cerita menarik. 
Dalam kemelut covid19 ini semua cerita seperti menakutkan
 dan meyedihkan. Saya pujuk diri sendiri.
Kan kita ada Allah. Yakin bahawa dalam semua ujian
 bersamanya ada kemudahan.
Pasti rasa tenang. Tetapi bila melihat Utube
 cerita di Padang Arafah, saya rasa tersedih juga.
Hanya 60,000 yang dibenarkan menunaikan Fardhu Haji.
Kita takut Virus dan kurang yakin virus itu adalah makhluk
 dan pastinya
 ada beberapa cara untuk melawannya.
 Saya bukan ahli dalam hal ini tetapi saya mirip berfikiran
 bahawa kita  harus
 banyak berikhtiar dan kemudian bertawakal penuh yakin
 bahawa Allah akan menurunkan pertolongan yang diluar jangkaan.

Saya ingatkan diri saya supaya berhati-hati dalam 
memberi pendapat hati.
Uataz dalam video di atas menyarankan pada kita semua 
supaya jangan berfikir dengan logik sahaja tanpa 
memahami tipu muslihat.
Dengarilah Video ini semoga kita lebih balance dalam berfikiran
dan hendakalh sentiasa memohon pertolongan Allah.
 Hanya Allah yang maha mengetahui dan maha Bijaksana dan
 maha Berkuasa atas segala sesuatu.
JOM lihat.
 Semoga bermunafaat.


No comments:

Related Posts with Thumbnails