"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, June 24, 2011

KEDAMAIAN


Tenang dan damai ku rasai
Bersiaran di pagi hari bersama yang ku kasihi
Biarpun tidak  dekat dan rapat di sisi
Namun aku pasti ia memerhati dengan kerlipan mata  walaupun membelakangi

Hidup ini Allah kurnia kedamain dengan hati sekata
Hanya aku yang sering meminta lebih dari yang Allah telah pilih untuk ku sekeluarga
Sepertinya yang aku punya belum mencukupi cita rasa 
Kerana yang ada di luar sana jauh berbeza dengan apa yang  aku  ada.

Alangkah dangkal rasa hati ini bila ku fikir bertubi-tubi
Kenapa tidak ku lihat dengan mata hati kurnia Allah itu lebih dari memadai
Dikurnia segalanya indah tidak terperi 
Cuma aku yang kurang ambil peduli dan hanya merasa yang aku disakiti

Mengapa sakit yang sikit itu aku perbesar-besarkan
Lebih mendengari hasutan kata  sekeliling yang mirip hasutan syaitan
Bukankah Allah telah menjanjikan kedamaian 
Asalkan sahaja kita patuh pada perintah dan larangan ditinggalkan

Maka nikmat allah yang mana yang hendak didustakan?
Maha Suci Allah dari apa jua buruk sangkaan
Ku pohon keampunan, taubah nasuha, semoga RahmatNya berkekalan
Semoga dikurnia Surga dan hidup damai bersama semua yang aku sayang.

Ya Allah Ya Tuhan yang maha menentukan
Ku mohon pertolongan dan belas kasihan.....

ooooo


No comments:

Related Posts with Thumbnails