"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, April 21, 2012

CHERRY BLOSSOMS DI SEOUL, KOREA.



MasyaAllah ! Cantiknya rumpun bunga ini.
Ciptaan Allah yang maha kasih pada hambanya. Diturunkan hujan dan ditnundukan bumi
 untuk munafaat sekelian manusia.

MAKA NIKMAT ALLAH YANG MANA YANG HENDAK KAMU DUSTAKAN.

Sebahagian besar kami ke Seoul adalah untuk melihat sendiri betapa cantiknya Cherry Blossom di Korea. Tetapi ketika kami di sana cuaca agak sejuk dan bunga-bunga belum berkembang seperti biasanya jika cuaca panas sedikit. Namun, Alhamdulilah, kami dapat melihat kurnia Allah yang seperti ini. Bagi saya pengalaman saya di Tokyo semasa menjaga anak saya dalam pantang, adalah lebih meriah kerana saya lama di sana. Di Seoul hanya sebentar sahaja dan rasa tidak puas lagi tetapi sudah sampai untuk kembali ke Malaysia. Itulah manusia. Dikurnia sedikit seperti mahu lagi.

Suami saya teruja dengan keindahan Cherry Blossoms ini.





"Hujan Emas di negeri orang, Hujan batu di negeri sendiri,
Lebih baik negeri sendiri."

.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails