"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, June 27, 2016

Poweful Message dalam Pendidikan Ramadhan kini....

Hamza Yusuf's photo.


Saya petik kenyataan ini dari Facebook Shaikh Hamza Yusuf.
Suatu yang menggegarkan minda, satu Kenyataan yang Benar dan
 tidak ada kuasa manusia yang boleh  menyanggahnya. 
Yang Hak tetap Hak dan yang Batil tetap Batil.

Saya terkesan di hati dengan apa yang saya baca dan fahami dalam
media ini. Di Bulan Ramadhan ini saya ikuti saranan-saranan yang ada dan menyedari
kekurang yang ada pada diri. Alhamdulilah akan saya cuba baiki.

Semangat "ambitious endeavour" seperti ini saya kongsikan dengan
 team saya dalam membangunkan Taska dan Tadika 
SmarTop Subur Fitrah di Tangkak Johor.
Terlalu kecil usaha kami di SmarTop berbanding apa yang 
di laksana oleh Hamza Yusuf.
Namun kami ingin "menciplak" apa yang baik dan apa yang kami
 belum dapat membuatnya bersendirian.
Menjadi inspirasi buat saya untuk mengikut jejaknya.

Melentur buluh dari Rebungnya.

 Semoga mendapat keberkatan dari Allah dan usaha kedrdil kami ini Allah
 masih terima sebagai dari sebahagian amal soleh
 kami yang berkekalan hingga ke akhir zaman. 
Itu doa kami sentiasa terutamanya di malam-malam terakhir Ramadhan ini.

Semoga usaha team Shaikh Hamza yusuf dengan ini ganjarannya Allah lipat-gandakan kerana menerajui sesuatu yang tinggi nilainya untuk kemanusiaan,
untuk pengabdian pada yang maha Berkuasa dan Bijaksana. 

Aameen, ya Rabb....


.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails