"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, April 28, 2021

Kapal Selam ......@ Peristiwa sedih Indonesia buat saya berfikiran.


Bismillah Calligraphy 2.svg

Dengan IZIN Allah manusia mampu meneroka apa jua yang manusia rasa
dapat memberi kesenangan pada kehidupan, cuma
 perlu pastikan ia merupakan suatu yang Allah redha.
Jangan mencipta sesuatu yang merugikan hidup di akhirat nanti.

Saya rasa sedih dan berfikir-fikir mengenai Kapal Selam Indonesia 
yang tenggelam. Saya tidak berniat berbahas
 mengapa dan bagaimana ia terjadi. Ada pendapat rasmi dan ada sorotan yang tidak rasmi.
Kita jangan mudah percaya apa yang disebut dalam media.
 Cuma saya ingin kongsikan video di atas untuk pengetahuan am 
sesiapa yang tidak tahu seperti saya  mengenai fakta Kapal Selam
 dalam isu Pertahanan Negara.

Indonesia mampu membina Kapal Selamnya sendiri.
Yang tenggelam sudah lama wujud melepasi 40 tahun dari buatan German.
Malaysia belum lagi membina....mungkin satu hari nanti.
Malaysia punya 2 Kapal Selam buatan Negara Perancis.
 Semoga proses perolehannya sudah beres dan Malaysia boleh rasa selamat.
Saya yakin kementerian Pertahanan kita kuat dan berwibawa.
Tetapi kekadang fikiran saya melompat garis selamat sempadan berfikir.
Saya berfikir bagaimana anak cucu saya nanti menghadapi
 isu perang Dunia ke3 jika ada. Kalau pun Perang Dunia ke3 
tidak mungkin berlaku, saya terlintas juga fikiran
yang tidak enak diminda.
 Kalau dalam PDRM sekarang pun ada isu pegawai-pegawai tinggi
yang tidak berintergriti seperti apa yang saya dengari diUtube, maka saya khuatir 
dalam Angkatan Tentera juga ada demikian.
 ISHhhhhhh saya melampau dalam berfikiran. Bahaya....Jangan melampau.
Apa jua,... saya tetap menginsafi diri dalam hal
 keselamatan diri dan keluarga dan Negara.

JOM, dalam Bulan Ramadhan yang hampir ke10 malam terakhir ini,
 kita fokus doa semoga Malaysia selamat dari apa jua bentuk masaalah
 dalam isu Keselamatan dan Pertahanan Negara.
Semoga Rakyaat Aman Damai dan Sejahtera hingga ke akhir hayat. 
Aamiin ya Rabb....


No comments:

Related Posts with Thumbnails