"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, August 20, 2011

UTAMANYA IBU @ JALINAN KASIH RAMADHAN




Kelmarin dahulu saya dan suami berkumpul di rumah anak kakak saya di Ceras, Kuala Lumpur untuk menemui kedua kaka saya yang berangakt ke Makkah untuk menunaikan Umarah di bulan ramadhan. Alhamdulilah, Allah perkenan doanya untuk mendapat anugerah tetamu Istimewa Allah swt di bulan yang mulia ini, dengan limpah Rahmatnya semata-mata.

Sudah lama mereka berdua menyimpan cita-cita dan mengumpul wang perbelanjaan untuk ke sana. Dahulunya mereka guru sekolah rendah. Kakak yang kiri berumur 75 dan yang kanan berumur 72 tahun. Semoga saya sihat seperti mereka jika dikurnia umur panjang. Anak kakak yang bernama Azman dan Isterinya bersetuju pergi bersama dengan harapan dapat membantu mereka di Makkah nanti.

Prinsip dalam keluarga: Ibu diutamakan. Maka anak-anak berpakat cuti kerja untuk mengurus dan menghantarnya ke Lapangan terbang. Saya terharu dengan sikap anak-anak buah saya yang peka pada keperluang orang tua. Dalam program Musafir Umrah ini mereka meraikan juga kakak saya yang berumur 75 tahun. Mak Su (Sutiah) namanya. Anak-anaknya berhalangan  syarie untuk bersama. Doa Emak saya Allah kurnia walaupun dia sudah lama meninggalkan kami. Alhamdulilah, kami bersyukur atas nikmat  kasih sayang yang Allah kurnia. Semoga sampai ke anak-cucu dan seterusnya.

Azman dan 2 orang abangnya bersedia penuh bahagia.

Gambar untuk kenangan keluarga sejurus sebelum berangkat, Azmin di kanan sekali.

Seorang cucu setia, Afiq.

Anak lelaki tertua, Azrain dan isteri di kiri sekali memberi contoh kepimpinan keluarga

Anak lelaki kedua, Azirin dan isteri, rumahnya tempat persinggahan
menjalin kasih keluarga.

Semoga mereka menjadi tetamu Allah yang Istimewa, dianugerah Umrah mabrur dan dikurniakan keampunan
 dan mendapat Keredhaannya hingga ke akhirat.
Ameen

2 comments:

puanseri said...

selamat jalan cikgu. semoga urusan umrah sekeluarga dipermudahkan di sana.

ngasobahseliman said...

Terima kasih "puanseri" bagi pihak kakak-kakak. Semoga Allah limpahkankan segala Rahmatnya pada kita walaupun kita tidak berpeluang berumrah.
Salam keluarga.

Related Posts with Thumbnails