"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, March 22, 2013

Huzaifah di Tangkak.



Saya suka berkongsi cerita mengenai cucu sulung saya, Huzaifah. Kini ia sudah tidak tinggal dengan saya lagi kerana saya kurang kemampuan dan pastinya anak kecil adalah lebih baik bersama ibu-bapanya.


Tok Ayah tidak dapat menolak  kemahuan cucu Huzaifah yang hendak ikut ke Tangkak. Saya khuatir dia mengacau majlis sebab tak boleh duduk diam. Tok Ayah kalah dengan cucu.......

Lihatlah gambar di sebelah. Di akhir majlis, mungkin sebelum akhir majlis ia sudah mengambil  belon hiasan dan mengusung hadiah buku yang teacher beri, katanya. Memang tak duduk diam. Dia lari menuju kat saya dan jatuh terserempat wire-wire. Lututnya mengena pada jejari kaki saya yang hingga hari ini masih lebam dan sakit. Itulah habuan ada cucu. Bila tak ada rindu juga. Bila dekat pening kepala saya.


Teacher Lin pun saya rasa pening kepala sebab Huzaifah sibuk dengan mainannya menjejas ketenteraman anak-anak lain. Apakan daya. Namanya pun budak. Saya cuba rakam satu shot foto di bawah ini tetapi tidak berjaya seperti kemahuan saya. Huzaifah asyek hendak berlari mengejar kawan.



Jadilah seperti yang ini. Untuk kenanagan bila dewasa. Semoga Allah memimpin Huzaifah dan ia akan dewasa sebagai anak yang soleh dan cemerlang.
Ameen, Ya Rabb.

...

No comments:

Related Posts with Thumbnails