"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, July 17, 2014

Sesungguhnya kita manusia.....jenis apa kita?







Makhluk Allah yang paling istimewa hinggakan makhuluk lain diperintahkan oleh Allah untuk sujud padanya ketika permulaan ciptaan dahulu ialah Adam. Semua sujud pada Adam melainkan Iblis.

Tugas Iblis berat jika mahu mempengaruhi dan menyelewengkan orang Muslim dan Mukmin. Untuk mereka yang tidak mahu patuh pada yang maha Pencipta, Iblis tidak perlu kalut. Iblis tidak perlu langsung bertugas menghasut mereka.

Lihat sahaja Yahudi Zionist. Saya hampir mahu katakan mereka itu boleh menandingi Iblis itu sendiri. Saya tidak punya kata dan perkataan mahu meniali mereka.....

Semoga Allah menurunkan pertolongan pada mereka yang dizalimi di mana jua dan terutamanya ketika ini di Gaza Palestine. Sememangnya mereka mahu menghapuskan penduduk Gaza dan menjadikan tempat itu jajahan Yahudi. Mereka akan berbuat apa sahaja.....menyeksa dan membunuh. Bukan sahaja merampas harta benda dan hartanah, tetapi sanggup membunuh anak-anak kecil dan bayi yang belum mengenal erti kehidupan. Benar-benar mereka itu laknatullah !

Saya tidak tahu apa lagi nak kata kerana sudah banyak diperkatakan. Malahan dari golongan orang bukan Muslim Mukmin juga telah ramai yang tampil mengutuk mereka. Mereka bukan binatang. Sebab binatang pun ada peraturan. Binatang tidak membunuh sesama bintang melainkan kerana kelaparan atau rasa keselamatannya terancam. Mereka tidak mengancam sesama binatang hanya kerana mahu menentukan mereka itu specie yang terhebat. Specie lain tidak layak hidup.

Tipu daya mereka sudah jelas. Tetapi sayangnya ada golongan yang mengaku dirinya Muslim masih menyokong mereka....ada secara terang-terang ada secara sembunyi-sembunyi. Mereka ini lupa Allah maha melihat apa yang terang dan apa yang tersembunyi. Pastinya mereka ini akan suatu ketika nanti menjawab soalan di hadapan Mahkamah Agong RabulJalil. Hanya anggota mereka yang menjawab hakikat kezaliman mereka kerana mereka sekongkol dengan penzalim. Saya berdoa mereka bertaubat dan kembali kepangkal jalan supaya Umat Islam kukuh bersatu padu. Allah sudah berjanji Orang Muslim Mukmin menguasai BUMI ini asal sahaja mengiktiraf Allah itu SATU dan tidak mensyirikanNYA.(lihat alQuran ayat 55 surah An Nur).

Allah itu maha Besar, maha Agong dan maha Berkuasa atas segala sesuatu. Orang Islam harus kembali pada ALLAH sebelum Allah kurnia kemenangan yang hakiki. Tiada jalan lain. 

Namun kita tidak menidakkan Kehendak Allah yang mutlak kerana hanya DIA yang maha Mengetahui dan maha Bijaksana. Dia yang ampunya apa jua yang di Langit-langit dan di Bumi. Jangan ada yang salah takrif siapa yang lebih berkuasa. 

Maka apa peranan kita?

Di bulan Ramadhan Kareem ini kita di ingatkan dengan berbagai-bagai amalan soleh. Antaranya ialah supaya kita menyedari tuntutan supaya kita mencintai saudara kita seperti kita mencintai diri kita sendiri. Allah amat suka melihat hambanya berkasih sayang dan bantu membantu. Kita sudah melihat persaudaran kaum Ansar dan Muhajirin. Ayuh kita sama-sama mencontohinya sekarang dengan membantu saudara-saudara kita yang memerlukan, di mana jua. Yang amat mendesak antaranya sekarang ialah di Palestine. Mereka bertahan demi mempertahankan Bumia para Abia', bumi Barakah seperti disebut dalam alQuran. Kita tidak ada di sana maka kita hulurkan sebanyak bantuan yang mungkin. Paling tidak kita sentiasa berdoa untuk semua yang teraniyaya dan dizalilmi semoga Allah menurunkan pertolonganNya yang tidak terduga oleh akal manusia.....dengan Rahmatnya semata-mata.




Aameen Ya Rabb...


...

No comments:

Related Posts with Thumbnails