"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, November 12, 2020

Saya Belum Bersedia Menghadapi Fenomena..... @KAWALAN MANUSIA AKHIR ZAMAN


Ligature of Bismillah.jpg

Alhamdulillah, saya rasa sihat hari dan ingin berkongsi rasa hati mengenai 
kelangsungan hidup di akhir hayat yang kini sudah hampir 20 tahun 
dalam persaraan kerja di perkhidmatan awam. Alhamdulillah, Allah kurnia
 masa mendengari berbagai rencana di media massa mengenai
 Fenomena Akhir Zaman. 
Berbagai pula yang diperkatakan oleh Ulamak dan Ilmuan Islam dan
 yang bukan Islam mengenainya. Disamping itu diakhir-akhir ini banyak pula
 diperkatakan mengenai Isu Vaksin sebagai langkah melawan 
dan mengalahkan Wabak Covid19 yang masih berterusan menyiksa 
kehidupan golongan manusia di seluruh dunia.

Jika dileliti ramai yang mengatakan Vaksin adalah peyelesaian pada masaalah
ini dan Malaysia pun akan mencubanya apabila semua kajian
 oleh pakar tempatan mendapati bahawa ia sesuai bagi kes 
di Malaysia. Tetapi dalam pada itu ada juga pendapat
 yang mengatakan melalui Vaksin manusia akan di kuasai oleh
 kumpulan manusia yang akan menggunakan kelemahan manusia lain
 untuk kepentingan jahat mereka itu.
Dalam bentuk apa sekalipun mereka mahu berkuasa sepenuhnya.
(Saya rasa inilah manusia yang memang tidak berTuhankan Allah)

Saya mendengari dengan penuh minat dalam isu Vaksin ini kerana ada
 pendapat yang berkaitan
 dengan fenomena akhir zaman. Bagaimana ini ada kaitan?
Saya jawab soalan saya sendiri kerana saya memahami bahawa 
di kahir zaman nanti akhirnya akan muncul Dajjal.
Dajjal akan menguasi manusia dan menguasai kesemua yang ada 
di langit dan di Bumi. Ia mengaku dirinya Tuhan dan ramai yang terpedaya.
(Semoga saya sudah tidak ada ketika itu sebab rasa amat takut ). 

Isu Vaksin ini bukan mudah difahami kesemuanya.
Maka saya berpendapat setelah medengari video di atas bahawa
 saya tidak akan risau mahu memahami kesemua fakta vaksin kerana 
kontrovesinya banyak sekali. Saya putuskan buat diri saya bahawa
 ada Vaksin atau tidak ada Vaksin, manusia kan menemui fenomena Dajjal. 
Dajjal lebih merbahaya kerana ia merosakan Aqidah dan manusia
 boleh terkandas dan tertipu dan mengaku Dajjal itu Tuhan.
Bahaya Vaksin tidak sampai ke tahap itu.
(Ini keyakinan diri saya sendiri)

Maka saya berpendapat kita serah masaalah vaksin pada pakar-pakar dalam
 bidang itu dan kita berdoa semoga Allah akan menemukan 
penyelesaian yang baik.
Mengenai tipudaya Dajjal setiap kita mesti membuat persediaan
 masing-masing dengan panduan apa yang diperkatakan
 oleh ulamak dan Ilmuan Islam berasaskan 
alQuran dan Hadith mengenai pentingnya kita membuat persedian
 pertahanan diri diakhir zaman untuk
memelihara Iman dan Taqwa dengan pertolongan Allah swt.
Semoga kita terselamat. Waktu itu Vaksin sudah tidak ada pengaruhnya.

Jom kita ikuti fakta Vaksin dan semua bentuk Wabak dalam konteks 
kehidupan sekarang dan kehidupan akhir zaman.
Ada wabak atau tiada wabak, ada Vaksin atau tidak ada Vaksin, 
setiap yang hidup pasti mati. Setiap kita akan mati.
Maka kita buat persediaan untuk mati disamping menjalani hidup 
dengan kesedaran bahawa hidup ini tidak kekal.
 Kita ikuti nasihat ulamak dan berdoa
semoga kita sejahtera di dunia dan di akhirat nanti.
 Mohon Pertolongan Mu dan Kasih Sayang Mu, Ya Rabb..... 



No comments:

Related Posts with Thumbnails