"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, May 26, 2021

MOHON PERHATIAN IKHLAS ..... @Miko Peled: Beyond Zionism, Part 1


Bismillah Calligraphy 2.svg

Kebelakangan ini saya rasa amat sedih dan rasa amat bersalah
 kerana tidak memahami masaalah Palestine yang di Zalimi oleh 
 Yahudi Zionists secara menyeluruh.
 Nyata sekarang ini bahawa yang saya tahu amatlah sedikit dan
 kebanykannya dari sudut pendapat orang Islam.

Allah Izin saya terjumpa dalam Utube beberapa channel yang
 membincangkan fakta yang saya sememangnya harus tahu.
 Kalau pun tidak sepenuhnya saya mampu menolong, 
sekurang-kurangnya saya harus lebih memahami supaya dapat
 bercerita dengan anak cucu dengan lebih berkesan. Saya kongsikan di sini beberapa channel yang saya ikuti.
 Maaf tidak ada terjemahan
 ke Bahasa Malaysia. Ikutilah sahaja sebab Allah yang akan
 memberi kefahaman sebenarnya.

Sedit maklumat mengenai Miko Peled.
Beliau berbangsa Yahudi dan pengarang sebuah buku
"The General's Son".
Bapanya ternama dalam angkatan tentera Yahudi tetapi punya
 perasaan yang jarang-jarang kita dapati pada Yahudi Zionist.
 Ikutilah video-video yang insya Allah saya kongsikan seterusnya.
 Dicelah-celah ceramah beliau kita akan memahami lagi
 sikap Miko Peled ini
 dan saya amat menghargai perkongsiannya hinggalah
 saya berdoa semoga Allah kurnia Taufiq dan Hidayah padanya
dan semoga beliau akan
memeluk Islam, termasuk semua keluarganya.

Ikutilah, Semoga bermunafaat. Fahaman yang bertambah semoga
 akan mendorong kita menjadi lebih menginsafi diri
 dan dapat bergiat lebih membantu Palestine dalam 
apa jua kemampuan yang ada.
Semoga Allah sentiasa menolong perjuangan Palalestine
dan semoga Allah kurnia kemenangan dan kesejahteraan akhirnya.
Aamiin ya Rabb...


No comments:

Related Posts with Thumbnails