"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, May 15, 2013

Rintihan The Blue Danube......






Aku tahu aku cantik, manusia yang tahu akan diri ku juga kata akau cantk.
Aku bukan saja cantik, tapi aku memberi kecantikan untuk munafaat semua.
Alhamdulilah. Itu fitrah ku, kurnia yang maha Pencipta.
Berbagai rupa manusia tak kira bangsa dan agama ku limpahai apa yang perlu.
Itu fitrah ku, kurnia yang maha Pencipta, maha Agong maha kasih pada semua.
Setiap saat aku pasti mengingatiNYA.
Pautan dengan yang maha Khalik yang hanya Dia yang maha tahu bagaimana.
Ake sentiasa bersedia memberi tak kira bila.
Itu fitrah ku, kurnia yang maha Pencipta agar mudah manusia berjasa mengabdi diri 
pada yang maha Esa.

Tetapi aku mengingatiNYA sedirian, manusia disekeliling ku alpa.
Ku nanti-nanti moga kedengaran pujian memohon ehsan.
Hingga kini aku masih kecewa.
Tiada yang patuh padaNYA, aku pasti itu keadaannya.
Aku kesunyian saban hari, tidak ku dengari seruan membesarkan Ilahi
Tidak ku dengari pujian mengabdi diri.
Hanya sesekali dan sayup-sayup jauh dari mana aku kurang pasti.
 
Aku kerinduan, mahu didampingi jutaan manusia yang mengenal dan patuh pada Tuhan,
Allah yang maha berkuasa kerajaan bumi dan langit atas sekian alam.
Amat sedikit rumahNYA yang ku temui sepanjang laluan ku hingga ke Black Sea.
Wahai manusia ! aku masih menanti, semoga kerinduan ku ini akan kau dengari.
Sama-sama kita mengabdi diri pada yang maha kuasa di seluruh alam ini.
Kita tidak akan rugi, malahan ganjaran besar menanti di hujung hidup ini. 
Ayuh ! Ayuh ! selagi masih ada ruang dan peluang jangan engkar lagi.
Janji Allah itu benar dan pasti.
Kita patuh semoga kita diredhai.
...

nota: Peta sungai Danube Ihsan Wikipedia.

...

No comments:

Related Posts with Thumbnails