"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, February 25, 2016

Minggu banyak peristiwa suka duka.....

Alhamdulilah, pada 15 February saya ke Pontian Johor menaiki bas atas sebab-sebab yang berbagai. Pengalaman menaiki bas Mayang Sari sangat okay, selesa dan pemandunya bersopan.

Setibanya di Pontian, kakak saya telah keluar dari hospital dan saya bersyukur kerana tidak perlu lama di kampung sebab ajenda harian saya agak ketat. Saya berjumpa dengan abang ipar saya dari Kota Tinggi. Seronok kerana saya dapat berkenalan dengan isteri barunya setelah 2 tahun kakak saya pulang ke Rahmatullah. Isterinya kali ini muda dalam umur awal limapuluhan. Abang ipar saya berumur 86 tahun.Semoga bahagia hingga ke Syurga.

Saya pulang keesukan harinya kerana saya ingin bersama kakak saya seorang lagi yang mengadakan majlis ceramah di rumahnya pada esuk harinya. Di kampung saya tidak mudah mendapat bijak pandai datang memberi ceramah. Ia brcerita mengenai Iman dan bagimana meningkatkannya. Penceramah ini menggunakan sebuah kitab untuk memudahkan rujukan.

Sangat bermunafaat. Alhamdulilh.

Oooops ! Harus berhenti di sini. Nanti saya sambung cerita, insyaAllah. Saya harus beredar sekarang untuk tugasan lain.

Semoga Allah sentiasa memelihara kita semua.


.......

No comments:

Related Posts with Thumbnails