"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, July 5, 2019

Masih seronok......



Hari Raya 1440 H sudah di penghujungnya. Saya masih seronok dan 
teruja menyambut besan saya datang ziarah setelah lama
 tidak mendengari berita.
Di sini ia berbaju warna cokolat dan saya sebaya dengannya.
 Tetapi ia nampak lebih sihat.
Cuma sedikit keuzuran di kakinya.
Alhamdulillah dapatlah saya bersembang santai mengenai cucu-cucu
terutama cucu-cucu kami yang 7 lelaki itu.


Ini hero yang tujuh anak Azra Haida, anak perempuan sulung saya.
Bukan mudah menjaga dan mendidik 7 orang yang hero-hero belaka. 
Dua diantaranya adalah ADHD dan Otisma walaupun 
tidak serious secara bandingan.
Alhamdulillah masih terkawal. Ia memerlukan kesabaran 
yang sungguh-sungguh sabar.
Tidak mengapa kerana kami yakin tidak ada ciptaan Allah yang sia-sia.
Semua ada hikmahnya. Semoga Allah mudahkan segalanya.



Dalam pada itu kami juga menerima kunjungan seorang sepupu 
yang sudah terlalu lama tidak muncul. Dia berbaju merah dan hanya 3 tahun
 muda dari suami saya. Kami sangat seronok dapat menjalin semula 
ikatan mesra keluarga.
Sepupu kami ditemani anak menantunya dan isteri serta anaknya. 
Ia berdiri dikiri sekali.
Alhamdulillah Hari Raya kali ini ramai yang berkunjung.
Anak saudara saya yang bersongkok hitam datang bertandang dan kali ini
 ia datang bermalam dari Johor Baharu.
Semoga segalanya Allah berkati dan silaturrahim kami berpanjangan.


............

No comments:

Related Posts with Thumbnails