"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, July 1, 2019

Setakat simpati seharusnya tidak mencukupi....




Ini anak kucing kehilangan ibu berkeliaran di kawasan rumah saya.
Saya kasihan kucing dan rasa bersalah tidak menjadikannya anak angkat saya.
Maka anak saya iklankan di kumpulan Whatsupp  kejiranan jika 
ada yang kehilangan anak kucing atau ada yang mahu mengambilnya
untuk dibelai kasih sayang padanya.

Saya tidak ada kemampuan. Saya minta pembantu rumah saya buatkan tempat tidurnya
 dengan kotak dialas kain untuk tidak sejuk waktu malam.
Saya minta diletakan mangkok kecil untuk minuman dan makanan
 untuk anak kucing yang memang ada di rumah saya,

Saya berfikir-fikir apa yang patut saya buat jika tiada yang mahu menjaganya.
Terkesal saya kerana esuk harinya ia didapati mati di porch rumah saya.
Saya rasa bersalah kerana tidak segera buat keputusan yang lebih sesuai.

Semoga Allah mengampuni saya kerana saya harus lebih peka dan lebih
 peduli pada haiwan seperti ini. Suatu pengajaran buat saya.


.........................................



1 comment:

Barracuda Essen said...

Thanks for sharing..
Kunjungi juga http://bit.ly/2WOUG8M


Related Posts with Thumbnails