"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, August 20, 2019

Sunyi mendengari bising di luar sana......






A001
Sudah berhari-hari mendengari bising di luar sana. Tidak pasti siapa yang bercakap, siapa yang menjerit dan siapa yang mendengar. Netizen biasa bersuara, netizen juga cuba menjawab. Ada kalanya Pak Menteri yang menjawab dan ada kalanya Pak Ustaz yang bangun membela siapa yang difikirkan benar bicaranya.

Saya membaca dan mendengar sahaja.....semampunya.

Saya mendengari juga apa kata ahli-ahli dalam keluarga. Rasa ingin menjawab yang terkesan di hati tetapi khuatir perbicaraan tidak akan sampai ke penghujungnya. Wal hal saya tidak punya banyak ruang di hati saya untuk mendengari semua kerana saya sudah agak "selesa" dengan apa yang ada di hati dan minda saya........ buat masa ini. Alhamdulillah.....

Ada yang berbicara mengenai pengajaran Jawi dalam pendidikan, ada yang mahu menghantar Zakir Naik Pulang, ada yang celupar mulut menunjukan parang dan pedang konon sudah bersedia mahu "beperang". Ada Pak Menteri yang hanya diam mungkin kerana itu lebih baik dari bertutur yang tidak karuan dan mengharu-birukan  lagi keadaan. Ada yang berkata tanpa fikir panjang. Cuma guna semangat lantang dalam suara seolah-olah sudah yakin suara sahaja boleh menakutkan siapa jua.

Bermacam-macam lagi karenahnya ..........

Saya waktu ini sering sendiri dan lebih berminat mendengari dalam Utube apa yang kaum Yahudi dan Zionists (semua jenis zionists) sedang lakukan untuk menakluki pemikiran Islam dengan ojektif lebih luas termasuk menguasi umat manusia seluruhnya supaya sehalun mengikut nafsu mereka mahu menawan dunia, tunduk pada Yahudi kerana kononnya mereka kaum yang terpilih oleh Tuhan semesta alam. Mereka tidak menyedari bahawa strategi dan tindakan mereka adalah jejak langkan hasutan Iblis Syaitan. Iaitu Iblis Syaitan yang sejak terciptanya Nabi Allah Adam sudah bersumpah supaya manusia harus ditewaskan dalam semua keadaan dan mahu menggelincirkan mereka hingga terhumban dalam Neraka Jahanam. Na'uzubillah.

Kaum Yahudi / zionists sekarang ini bermusuhan dengan siapa jua yang mahu menghalang mereka. Tetapi strategi mereka halus hinggakan President Trump dan seluruh rakyatnya tidak menyedari / atau memang bersetuju (kerana golongan pemimpin di US semuanya  Zionists) bahawa mereka dipergunakan oleh Yahudi Israel dengan sokongan Yahudi dan Zionist di mana jua mereka berada. Walaupun ada segolongan kumpulan di Amerika yang tahu perancangan ini tetapi mereka tiada kuasa. (saya mendengari lalu utube TRU NEWS yang dikendali oleh Evangelist Christians yang berpegang kuat pada Jesus). Mereka "benci" zionist yang menzalimi semua manusia.

Maka saya tidak hariranlah kalau di Malaysia ini ada juga individu atau kumpulan yang subahat dan sepakat dengan Yahudi/Zionist untuk mencapai objektif besar mereka. Mereka kaum kafir dan juga kaum munafik yang susah untuk dipastikan siapa. Mungkin di Malaysia juga ada golongan yang bertindak menggunakan sihir yang dipelopori oleh ahli-ahli penyembah-penyembah syaitan yang turun temurun dari zaman Firaun hingga kini di mana jua di dunia ini. (Eluk baca seterusnya  mengenai Jinn, Iblis dan Syaitan untuk pencerahan lanjut). Dan semoga apa yang saya kata ini lebih bermakna dalam usaha kita mahu mencari hanya keredhaan Allah jua.

Sekarang ini Zionists sedang berusaha cuba menjatuhkan ekonomi siapa jua yang bermusuhan dan mereka akan berbaik-baik dan membantu mereka yang sudah termakan budi dari sejak beratus tahun dahulu. Antaranya yang saya baca ialah Saudi Arabia. Ini sensitif. WaAllahu'alam.

Ilmu yang saya tahu hanya melalui pembacaan dan pendengaran sahaja. Saya belum berguru dengan penuh tertib adab mengaji Ilmu dengan  duduk berhadapan Kitab dan Guru. Maka kebarangkalian saya silap dalam pemahaman saya pun ada. Saya bersandarkan kata-kata Ustaz dan shaikh-shaikh yang mahir dalam bidang Ilmu Akhir zaman,(Escatology), Maka kebarangkalian saya betul saya berdoa pada yang maha Mengetahui untuk panduan. WaAllahu'alam. Saya ertarik mempercayainya kerana mereka menerangkan menggunakan tafsiran yang halus dan mendalam dari Ayat-ayat Al Quran dan Hadith. Bukan semata-mata menggunakan logik sahaja. (Antara yang saya ikuti ialah Shaikh Omar Baloch, Shaikh Imran Hussein dan Ustaz/Shaikh Zulkifli M Ali). Ramai lagi yang saya baca mengikut tajuk yang saya sedang ikuti.........

Saya berkeyakinan Manusia tidak dapat mengubah Manusia. Kita perlu pertolongan Allah. Dan pertolongan Allah mudah jika Iman dan Taqwa kuat di dada dan segala amalan pengabdian hanya kerana Allah semata-mata. Bukan yang lainnya. Bukan kerana Harta dan Kuasa. Semuanya tiada erti di Hari yang tiada siapa dapat menolong kita.

Saya amat jauh dari ukuran itu. Semoga Allah memelihara pemahaman saya dan semoga saya tidak tersasar. Saya menulis entry ini bukan untuk berdebat. Tetapi semata-mata untuk berkongsi apa yang saya tahu. (Sharing is Caring). Semoga bermunafaat. Mohon mendapat teguran di mana yang kurang sempurna.

Memohon perlindunagan Mu Ya Rabb.......


.............................

No comments:

Related Posts with Thumbnails