"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, August 22, 2019

Tugasan di Tangkak.....





A001
Kebelakangan ini kekadangan saya rasa "kepenatan" mendengari hal- hal yang tidak sepatutnya dikeluarkan oleh sesetengah orang disekeliling kita. Biarlah,....... kerana saya mengharapkan ada individu-individu di sekeliling kita yang cukup Ilmu dan cukup wibawa untuk mengatakan yang benar itu benar dan yang batil itu batil dan kemudian membuat tindakan yang sewajarnya untuk memelihara keselamatan di negara ini dengan pertolongan Allah jua.

Maka saya dengan partner saya tukar haluan turun ke Tangkak untuk tugasan khusus hari itu.


Di atas ialah Home Stay yang saya sewa untuk rm100 semalam. Ia selesa dan punya kemudahan yang mencukupi. Pada pagi kesukan harinya, 16 Ogos 2019 saya bersama penceramah khas menghadiri kursus dalaman untuk pengasuh, guru dan staf SmarTop Suber Fitrah atas tajuk "Wanita Soleh dan Moslehah".


Beliau ialah Hjh Norlida yang datang khas dari Perlis sebagai
 pendakwah dan pendidik bebas.
Saya suka mendengarinya kerana amat tepat kita mengatakan bahawa 
setiap wanita yang mahu mendapat Redha Allah harus membina diri 
unrtuk menjadi Soleh dan Mosleh.
Wanita yang solehah beramal soleh untuk dirinya, tetapi wanita Mosleh beramal untuk
kepentingan masyarakat disekelilingnya dan negara am nya.



Inilah sebahagian peserta yang hadir. Bersama-sama hadir 
adalah juga kumpulan wanita yang menganggotai group Ngaji yang diketuai
 oleh Hjh Nortipah yang juga menjadi 
salah seorang ahli pengelola SmarTop Subur Fitrah Tadika dan Taska yang saya bantu menguruskannya. Alhamdulillah sambutan hari itu amat memuaskan.


Pada hari itu saya mendapat peluang memberi sekilas pendapat ringkas
 mengenai hala tuju hidup kita 
di dunia ini semoga sentiasa di atas landasan yang benar.
Saya kongsikan sedikit mengenai fakta-fakta akhir zaman
 semoga dapat  bersam-sama membina azam untuk menimba Ilmu yang Benar 
dan sentiasa membuat persediaan 
di Akhir zaman ini kerana Hari Qiamat sudah amat hampir. 
Hanya Allah yang maha Tahu detiknya. Tanggongjawab kita ialah 
untuk bermuhasabah diri, memperbaiki diri dan mohon pada Allah keselamatan
 yang sejati hingga ke akhir hayat.


Ini foto kenanag di akhir sessi sebelum bersurai setelah menjamu selera
duduk bersama bersilaturrahim. Alhamdulillah.


Keesukan paginya kami bersarapan di Kedai Peladang di Tangkak.
Roti Canai dan kari kambing. Unik rasanya.
Pagi itu Hjh Nortipah dan suami ada bersama dan mereka belaja kami.




Selepas sarapan kami ke Bukit Gambir untuk lihat-lihat santai kerana sudah
 beberapa bulan tidak ke sana. Akhirnya kami membeli barang-barang dapur
 kerana harganya amat murah berbanding Putrajaya. 
Suami saya membeli buah Petai banyak sekali.Tidak habis makan.

Kami check out pada tengah harinya selepas bemesra sebentar dengan anak-anak
serta cucu Dato dan Datin. Mereka amat mesra dengan saya dan saya 
rasa tidak cukup masa untuk bersembang bertanya khabar.
Kami ambil foto kenanagan.


Itu sahaja hingga lain kali. Semoga Allah masih memberi
ruang dan peluang untuk berbakti pada masyarakat KeranNYA jua.


...........................

1 comment:

Isabella Charlotte said...

PROBLEM KEWANGAN TERLIBAT

Terima kasih banyak Mr Walker untuk membuat impian saya datang. saya mendapat kad atm kosong dari beliau. Pada mulanya apabila saya melihat saya memberi komen mengenai dia saya hanya merasakan saya cuba melihat apakah perkara itu akan berubah untuk saya kerana saya seorang ibu tunggal dengan 2 anak. Saya menghubungi Encik Walker kerana nama yang sama dengan suami saya yang terdahulu saya mempunyai kepercayaan dan mengikut langkahnya, saya memerlukan sedikit bayaran untuk mendapatkan kad tetapi ia tidak lagi berterima kasih 5 hari saya mendapat kad saya dihantar ke saya di sini di Canberra , Australia. Dalam masa kurang dari dua minggu sekarang saya telah mengeluarkan wang tunai $ 12.000 dolar di mana-mana POS atau mesin ATM setiap hari mengeluarkan $ 600. Saya sangat gembira kini membayar bil saya dan cukup untuk makan dan menjaga anak-anak saya. Terima kasih Mr Walker Hubungi dia: blankatm002@gmail.com

Related Posts with Thumbnails