"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, July 13, 2020

Rasa teruja dengan nama Quraish Shihab.....



A001
Lebih 10 tahun dahulu saya belajar sedikit mengenai memahami alQuran secara Harfiah. Lebih kurang dalam tahun 2007 saya berhenti tetapi tidak tamat secara khusus. (tidak khatam). Suatu yang saya agak kesali hingga kini.....

Semasa itu antara rujukan tafsir alQuran yang Ustazah saya perakukan ialah hasil Terjemahan alQuran karangan Shaikh Quraish Shihab. Beliau pernah menjadi Menteri Agama Indonesia di zaman President Suharto. (Lihat Encycopedia Indonesia untuk maklumat lanjut).

Saya suka mengikuti bicara beliau. Kini beliau berusia 76 tahun.

Maka saya kongsikan video diatas mengenai konsep kasih sayang dalam Islam. 
Jom ikuti sebagai Ilmu tambahan kerana subject ini banyak juga dibicarakan oleh Ulamak ternama yang lain.Bicara di sini mudah difahami dan amat berkesan buat saya.Semoga begitu buat kita semua.

Salam semua dan semoga bermunafaat......



No comments:

Related Posts with Thumbnails