"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, July 25, 2020

SAYA FIKIR SEMULA.....@Penaklukan Konstantinopel Belum Terjadi? �� Sheikh Imran Hosein



A001
Mohon ambil perhatian.

Perkongsian saya hari ini adalah untuk membetulkan fakta pemahan saya mengenai sejarah Hagia Sophia dalam penulisan saya sebelum ini bertarikh 24 Julai 2020.

Saya sebagai seorang yang tidak banyak Ilmu alQuran dan Hadith sememangnya bolih tersilap fahaman. Sila ikuti Video di atas yang mengatakan keputusan Negara Turkey dan fahaman dunia hari ini tidak tepat bahawa semalam berlaku sejarah besar apabila Hagia Sophia dikembalikan jadi Masjid. Saya kira ia bermaksud 'silap'.

Sila ikuti dan kita berdoa Allah tunjuki yang sebenarnya. Dalam umur saya sekarang (74 tahun) Peperangan  Malhamah yang besar itu (yang disebut dalam video di atas) rasanya saya tidak dapat menyaksikannya untuk tahu Tafsiran yang mana yang tepat dan betul.

Subhanallah.......
Maha Suci Allah.
Kebenaran hanya ada padaNYA.
Semoga Allah ampunkan segala kesilapan.
Allah yang maha Pengampun, Mengetahui dan maha Bijaksana.


2 comments:

Unknown said...

Saya bersependapat dgn Sheikh Imran Hossein. Erdogan mengambil langkah yg kurang bijak dgn mengistiharkan Hagia Sofia sebagai masjid.

ngasobahseliman said...

Terima Kasih 'saudara unknown' sudi singgah. Semoga Allah iktiraf kita HambaNYA yang sejati dan mendapat keredhaan NYA.

Related Posts with Thumbnails