"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, December 21, 2020

Disember 2020 menutup tirai......Semoga Allah ringankan segalanya.....

Basmalah.svg

Semoga dengan izin Allah kita dapat menutup tirai tahun 2020.Dalam umur sebegini saya dan suami duduk di rumah saja musim Covid19 ini. Tetapi ingin juga dihujung tahun ini suami dan saya keluar rumah.



Anak saya bawa ayahnya ke kebun yang baru ingin dibangunkan. Tidak mengapa, kata suami saya asalkan keluar rumah dan tukar angin.



Bawa cucu untuk menghibur hati diperjalanan dari Putrajaya ke Lenggeng, Negeri Sembilan.
 

Tidak banyak peristiwa di kebun kerana masih belum ada Air dan Api.
Saya cuba tanam pokok limau nipis yang saya beli dari Nursery berdekatan sebagai tanda suami saya
sampai buat pertama kalinya. Semoga bila sudah ada air dan apai dan sudah boleh bina pondok kerja anak saya akan mula serious buat sesutu dalam memilih jenis pertanian yang sesuai.
Saya cadang bela ayam. Anak saya senyum sahaja. 
Tidak apa lah. Saya tiada tenaga untuk aktif. Cuma beri semangat yang ada sedikit ini sahaja.


Anak menantu perempuan saya tegakkan kayu tanda 
ada pokok kecil baru ditanam.
Ini usaha orang yang belum pernah masuk dunia pertanian. Tidak mengapa.
 "There is always a first time to anything. Nothing Venture nothing gain."
Semoga Allah membuka jalan kejayaan kerana Covid19 memerluka kesabaran untuk berusaha mencari rezki gantian  walau pun sukar pada permulaannya. 
Mohon doa pengunjung budiman yea.....




Di atas ini pokok limau dan di bawah pokon durian belanda.
Semoga dapat berkongsi rezeki di bumi bertuah.


Pukul 2 petang kami balik rumah.
Suami saya menghibur hati di rumah pula dengan cucu bongsu, 
Ayyad Fakhrullah namanya. Umur 8 bulan.
Ini hiburan kami di umur warga emas. Semoga Allah kurnia umur yang bermunafaat.
Aamiin ya Rabb....




No comments:

Related Posts with Thumbnails