"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, December 26, 2020

Akan berlalu tahun 2020, insyaAllah....@ Awas, kita sudah berada di Akhir Zaman.



Bismillahgreen.jpg

Alhamdulillah kita sampai diambang 2021.Bersyukur kita ke atas kurniaan umur dan dapat merasai segala nikmat hidup. Semoga kita sudah dapat memahami nikmat hidup itu bukan di ukur dari sudut pencapaian kemewahan yang dapat dirasai secara nyata.
Nikmat hidup luas sekali. Yakin Allah itu maha Adil dan Syurga kurnian Allah bukan buat mereka yang banyak beribadah fisikal tetapi tidak mengurus hatinya supaya benar-benar tunduk pada Allah sebagai hamba. Jika Allah benar-benar iktiraf kita hamba, maka Syurgalah balasannya.Lihat ayat alQuran di bawah.

A027

(Setelah menerangkan akibat orang-orang yang tidak menghiraukan akhirat, Tuhan menyatakan bahawa orang-orang yang beriman dan beramal soleh akan disambut dengan kata-kata): "Wahai orang yang mempunyai jiwa yang sentiasa tenang tetap dengan kepercayaan dan bawaan baiknya! -

(Al-Fajr 89:27)


A028

"Kembalilah kepada Tuhanmu dengan keadaan engkau berpuas hati (dengan segala nikmat yang diberikan) lagi diredhai (di sisi Tuhanmu) ! -

(Al-Fajr 89:28


A029

"Serta masuklah engkau dalam kumpulan hamba-hambaku yang berbahagia -



Maka ita bekerja kuat juga untuk mencapai taraf hamban Lebih penting kita berdoa semoga Allah memudahakan usaha kita mendapat kurnia keredhaanNya. Tiada sesuatu yang akan berlaku tanpa Izin dan Kehendaknya. Semoga kita tidak jemu-jemu mendidik hati, dan semoga Allah melimpah kasih SayangNya yang tidak terhingga dari sekarang hinggalah ketahun baru 2021.
Namun jangalah kita lupa peristiwa-peristiwa yang berlaku termasuk yang luar biasa sepanjang tahun 2020. Wabak Cupid19 masih berterusan, banjir dan ribut taufan juga masih berlaku di sana sini di dunia luar sana termasuk di Malaysia walaupun di Malaysia tidak seberat yang berlku di tempat lain. Saya lihat di Utube dan rasa sedih dan insaf. Semoga Allah kurnia tahun 2021 sebagai tahun yang bermunafaat.
Jangan Lupa beberapa Ustaz telah memberi peringatan mengenai akhir zaman. 
Maka saya kongsikan Video di atas semoga kita menginsafi diri dan mensyukuri hidup ini walau susah sekalipun. Susah tanda Allah sayang kata ustaz Ebid Lew.Kita cuba juga contohi beliau. Hidup ini harus berbagi walau sedikit sekalipun.

Jom lihat video di atas .Saya suka mengikuti ceremah-ceramah Ustaz Wadi Annuar ini.
Amat terkesan di hati. Semoga Allah akihiri hidup kita ini dengan pengakhiran yqang baik dan kita doa semoga kita mendapat redha Allah dan berkumpul nanti di Syurga FirdausNYa tanpa hisab. Allahumma Aamiin.....



No comments:

Related Posts with Thumbnails