"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, April 24, 2019

Kehilangan cucu .......

Baru terbaca kisah seorang teman terasa amat tersedih kerana cucu sulungnya
 yang tinggal bersama dari sejak lahir hingga hampir  2 tahun kini terpaksa 
berpindah rumah dan tinggal agak berjauhan. 
Walaupun cucu dia "anak orang",



Maka saya teringat cucu saya yang kini tinggal bersama.
Kelihatan di foto di atas. Sudah hampir 8 tahun tetapi masih 
minta dukong Abinya.
Saya ingatkan anak saya bahawa anak perempuan ada had 
menunjuk kasih sayang yang bersentuhan.
Mendengari cerita yang tidak sopan pernah terjadi maka
 kita harus berhati-hati.

Saya pernah menjaga cucu sulung dari lahir hingga 6 bulan dan apabila
 saya hantar ia tinggal bersama ibubapanya saya juga rasa amat tersedih.
 Kini sudah terubat. Tetapi apabila mendengari ceria yang sepertinya
 saya rasa simpati yang amat sangat.

Begitulah warna-warna hidup.
Semoga kita tidak dilalaikan dengan keseronokan yang sementara


..............

No comments:

Related Posts with Thumbnails