"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, September 16, 2019

Mengeratkan keluarga di Kuala Trengganu........


A001
Alhamdulillah. Sampai hajat ke Kuala Trengganu untuk sama-sama meraikan Majlis Menerima Mempelai cucu saudara saya seperti foto di bawah ini. Saya seronok walaupun kepenatan seharian suntuk dalam perjalanan dengan kereta.



Majlis tersebut meriah sejkali. Kumpulan kompang tradisonal mengirigi perarakan dua mempelai. Saya cuba melupakan suasana yang amat panas dengan mengambil beberapa foto tetapi saya kongsikan yang di bawah ini sahaja.



Ini Azrain, anak saudara saya . Ia ayah pada Husna dan disampingnya isteri yang saya panggil Itta sahaja. Ini perkahwinan cucu sulung perempuan. Maka semuanya seronok. Sebelum ini semuanya lelaki.




Majlis jamuan amat meriah sekali. Berbagai kuih muih dan buah-buahan dihidangkan. Ramai yang hadir adalah keluarga besar kami dan ini amat penting dalam usaha mengeratkan hubungan silaturrahim. Susah sama dipikul, senang sama di jinjing. Bersatu kita teguh, bercerai kita runtuh. Islam menuntut hamba-hambanya memperkuat tali salaturrahim. Semoga usaha kami di berkati.


Ini keluarga anak saya dalam majlis itu. Mereka memudahkan suami dan saya untuk bergerak ke sana sini. Alhamdulillah. Mereka mengerti erti hidup dalam berkeluarga yang masih ada Atuk dan nenek.


Dalam majlis tersebut keluarga pengatin lelaki menghiburkan semua yang hadir dengan musik tradisional dan irama-iram Solawat Nabi. Alhamdulillah. Satu kelainan yang amat saya sukai.


Dan ini kenanagn abadi buat saya. Semoga mempelai bahagia 
hingga ke Syurga.


.............................................

No comments:

Related Posts with Thumbnails