"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, February 26, 2021

HIDUP DI AKHIR ZAMAN VERSI ALTERNATIF?......@ Elon Musk’s Cyberhouse Bunker.



A001

Elon Musk "is riding high" masa ini..... sepertinya apa yang ia mahukan, ia akan mendapatkannya. 
Malaysia pula sentiasa disibukan dengan pertelingkahan politik. Saya merasakan seperti di kalangan kepimpinan negara tidak ada yang mahu bicara apa persedian yang sedang dibuat oleh pemeritah dalam menghadapi fakta Akhir Zaman......seolah-olah fakta akhir zaman adalah tanggongjawab rakyat secara persendirian. Sepertinya dasar "Nafsi, nafsi" yang diikutinya. Seperti...."Everyman for himself".

Pening juga saya memikirkannya dalam konteks bila saya memikirkan tentang masa hadapan anak cucu. Mereka yang hebat dengan kekayaan dan dengan Ilmu pengetahuan sedang sibuk bersedia memikrkan bagaimana mahu selamat apabila HURUHARA besar melandan Dunia.
Saya kongsikan video di atas sebagai bukti yang saya fahami walau sedikit mengenainya. Banyak hal berlaku tetapi saya tidak dapat mengikuti semuanya.

Saya mengikuti fakta Akhir zaman dengan cuba memahami apa Ustaz-ustaz terkemuka dari Indonesia seperti Ustaz Zulkifli Ali yang selalu sahaja mengingatkan kita supaya bersedia terutamanya mengenai fakta bahawa Dunia akan menjadi huru hara akibat berbagai fakta. Makanan akan berkurangan dan semua infrastruktur yang perlu untuk kehidupan akan rosak kerana berbagai musiabah yang melanda. Antara yang terpenting kita tidak akan ada bekalan asas seperti api dan air.

Seorang aktivis Islam yang selalu bebicara mengenai akhir zaman seperti "The Bike Preacher" sudah menggariskan apa yang kita harus buat untuk "survival" . Ada yang mencadangakan kita bersedia mencari tanah luas jauh dari bandar dan mula bercucuk tanam dan membuat apa jua persediaan yang perlu untuk fakta Akhir Zaman yang makin genting.

Saya berfahaman saranan-saranan ini tidak dihiraukan kerana ia adalah fakta "Konspirasi". Saya sendiri merasakan mengapa pihak pemimpin tidak mengatakan sesuatu mengenai hal ini. Elon Musks dan mereka yang seangkatan dengannya sudah berbuat sesuatu seperti apa yang saya kongsikan dalam video itu. Fahaman mengenai akhir zaman tidak sama antara mereka dan kita. Tetapi yang pasti dunia akan huru hara sebab itu Elon Musk sudah bersedia pindah ke Planet Mars. Cuma dia tidak tahu Planet Mars juga akan musnah di Akhir Zaman. Atau dia tahu tetapi sememangnya dia dan mereka yang seperti dengannya tidak mahu menerima hakikat itu.

Itu sahaja yang saya ingin kongsikan untuk berfikir-fikir. Saya antara mereka yang suka mengikuti apa Ustaz Zulkifly kata dan apa yang "The Bike Preacher" kata. Namun saya pegang pada hadith yang mengatakan jika kita tahu esuk akan kiamat dan di tangan kita ada benih pokok, maka kita wajib tanam. Maknanya pada saya kita bersedia untuk hidup dan untuk mati. Hidup kali kedua selepas mati itu tidak ada penghujungnya. Maka itulah yang kita wajib ambil berat.Buka kehidupan sekarang.......
Allahu'alam.......Tidak rugi bersedia dan sentiasa mohon doa semoga pertolongan Allah itu dekat. Aamiin ya Rabb.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails