"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, February 13, 2021

Memahami sedikit Fakta @ DAJJAL (ANTICHRIST) & CRYPTOCURRENCY


A001
Hari ini saya penasaran lagi kerana anak saya bercerita keinginannya mahu mengambil kesempatan dengan melibatkan diri dalam kegiatan perkembangan Cryptocurrency yang sedang menarik perhatian mereka yang mudah terpengaruh dengan fenomena mencari kekayaan cara mudah jika kita mahu menggunakan akal intelek yang ada pada diri.

Saya agak risau kerana lebih kurang 2/3 tahun yang lalu saya sudah mendengari mengenai adanya Bitcoin dan kaitannya dengan meraih pendapatan darinya dengan menggunakan teknik teknologi tinggi yang tidak ramai yang tahu. Mudah sahaja katanya, dan jika kita ada dana kewangan yang termampu boleh sahaja memasuki cara ini. Saya secara peribadi tidak minat kerana saya takut ia melibatkan fakta RIBA yang saya tidak mahu terlibat langsung dalam peringkat hidup saya sekarang ini. (Kaum muda pun seharusnya peka akan hal ini kerana umur bila-bila masa sahaja boleh Allah ambil semula)
Saya berpegang pada hakikat bahawa saya tidak perlu kaya asalkan sahaja rezeki itu datang dari sumber yang jelas halal. Dahulu semasa muda sudak terjebak dengan Riba, maka sekarang saya mahu jauhi. Semoga Allah mengampuni. Isu RIBA bukan soal kecil. Keadaan dunia seperti ini adalah antaranya disebabkan dengan RIBA. Dalam alQuran amat jelas.

Apatah lagi sekarang ini Cryptocurrency itu ada kaitan terus dengan perihal Zionist mahu menguasi dunia tanpa mengira kepentingan kebajikan Ummah. Dalam video diatas disebut juga mengenai fenomena akhir zaman bagaimana anasir ini mahu berkuasa total dalam dunia ini tanpa mengira kebajikan orang lain.

Maka saya kongsikan Video ini semoga bermunafat buat kita yang mahu kedamaian untuk diri dan untuk orang lain di dunia dan di akhirat.
JOM ikuti semoga bermunafaat. Lepas ini saya akan kongsikan satu lagi video. Semoga anak saya dan anak-anak buah saya dapat memahami betapa saya rasa khuatir. Dalam umur dewasa tua ini saya mahu buat apa yang saya yakin dan jelas ia syar'ie.

Semoga Allah sentiasa menunjuki jalan yang benar dan semoga Allah swt redha sepenuhnya.
Aamiin ya Rabb.....



No comments:

Related Posts with Thumbnails