"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, December 23, 2021

Dari Varenda Rumah Merenung Cuaca.......

 



Sudah beberapa hari mendengari cerita banjir di sana sini. 
Rasa sedih, rasa insaf melihat ramainya warga yang diuji
 dengan kesusahan akibat banjir.
 Semoga dapat bersabar.
Kawasan saya di Putrajaya aman. Ahamdulillah.
 Namun saya rindukan cahaya matahari.
Sudah lama tidak kelihatan matahari seperti dalam foto di atas
 dilihat dari varenda rumah.
Manusia sering lupa. Mahu yang terbaik sentiasa.
 Kita sering melupai bahawa disebalik ujian Allah itu banyak RahmatNya.
 Jom kita fikir-fikirkan supaya sentiasa rasa nyaman
walaupun Allah masih turunkan kesulitan.



Saya lihat Bunga Rose anak menantu saya tanam di varenda.
Indah dan saya berdoa semoga cuaca akan bertambah baik
dan mereka yang kesusahan Allah kurnia petolongan.
Kekadangan pertolongan Allah  seperti lambat sampainya.
Jangan bersedih. Kerana semua yang Allah izin berlaku atau
 tidak berlaku itu ada banyak hikmahnya yang belum
 kita ketahui dan rasai.
Kita teruskan berkeyakinan akan Kudrat dan Iradat Allah.
Kita redha sahaja dan semoga Allah swt Meredhai.
Aamiin ya Rabbal Aalamiin....


No comments:

Related Posts with Thumbnails