"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, December 25, 2021

Perginya Kakak Ipar Tersayang.....


Tanah Perkuburan Section 21, SHAH ALAM, SELANGOR.



Bismillah Calligraphy 36.svg


Dalam keadaan yang masih membimbangakan, Corona dan Banjir ,
 hati saya tersedih bila di maklumkan hari itu Kakak Ipar saya 
telah dijemput bertemu Allah seminggu yang lalu.
 Saya sudah tahu kakak saya sudah agak tenat, 
tetapi saya tiada cara  untuk terus ziarah.
Ditambah pula dengan keadaan banjir. Saya simpan dihati rasa 
sedih itu dan berdoa Allah beri kemudahan untuk ke Surau
 menyempurnakan Solat Jenazah.Itu pun tidak kesampaian.
 Semoga ada hikmahnya.
Tiba-tiba  anak buah saya talipon untuk jemput saya dan bawa saya ke tanah perkuburan untuk kakak saya disemadikan.
Alhamdulillah. Saya dapat menatap wajahnya untuk kali akhirnya.
Saya lega melihat anak lelakinya turun ketanah untuk
 menyempurnakan segalanya.
Semoga itu jalan-jalan mendapat Redha Allah.
Dari Allah kita datang, kepadaNYA kita kembali.
Semoga Allah ampunkan segala dosa-dosa dan Allah kurnia
 semua yang terbaik di sisiNYA semasa di Alam Barzah, di Padang Myashar dan Kakak saya dikurnia Syurga Firdaus tanpa hisab 
bersama  kedua Ibubapanya dan semua 
yang kakak saya sayang.
Aameen, Aameen ya Rabbalalameen....


 

2 comments:

Melor Aziz said...

Assalamualaikum Puan.
Semoga Puan sihat sejatera selalu.
Maaf saya tak dapat baca,tulisan Puan.
Minta Puan kekalkan warna hitam.
Sekian Terima Kasih😊

ngasobahseliman said...

Salam Sahabat Melor Aziz. Terima kasih atas komen. InsyaAllah saya ikuti.

Related Posts with Thumbnails