"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, December 19, 2021

SESSI PENERANGAN AGAK BERAT ...@Menjawab Tuduhan Wahabi - Buya Arrazy Hasyim



Bismillah Calligraphy5.svg


Saya merasai sessi penerangan ini agak berat buat saya 
kerana banyak Istilah yang saya belum mahir mendengarinya.
Namun saya suka kongsikan video ini di sini juga
 kerana ia boleh membuka minda 
dan boleh mencabar kebolehan kita berfikir dan ingat apa 
yang kita fikirkan 
dan apa yang kita fahami.

Saya teringat semasa belajar dahulu seorang professor 
mengajar tentang "The Falacy of Logics".
 Dan dalam sesuatu perbincangan atau sesuatu debat
 kita sering terperankap dalam logika yang tidak tuntas pemahamannya.
Maka kita harus sentiasa berhati-hati jika kita mendengari
 sesutu fakta atau sesuatu pemikiran.
 Namun yang terbaik ialah sentiasa mohon doa  semoga Allah
 mengurnia kita Taufiq dan HidayahNYA
dan semoga kita sentiasa dalam perlindunganNYA.
 Aaamiin.



No comments:

Related Posts with Thumbnails