"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, March 21, 2019

Sahabat baru kejiranan Fera.







Alhamdulillah.....Allah buka kesempatan bertemu sahabat baru dalam majlis kenduri anak buah suami saya baru-baru ini. Rasa amat bersyukur. Semasa baru pindah Fera Sisters buat 'get together' tetapi saya tidak dapat hadir. Maka bila bertemu saya rasa teruja dan rakam foto yang di bawah ini.
Seorang nama Normala dan seorang lagi saya dah lupa. Itu yang saya khuatir. Daya ingatan bermula berkurangan.

Dan keterujsaan ssaya bertambah bila kumpulan kejiranan ini mengadakan pertemuan sebulan sekali bermula April ini. Kami insyaAllah bertemu di rumah seorang sister yang bersetuju menjadi 'host'. Ajindanya ringan sahaja. Kami insyaAllah baca Yasiin, berdoa dan berkenalan santai. Kami akan bawa makanan ringan untuk dikongsikan.

Saya menghargai cadangan ini kerana ramai para sisters yang masih bekerja dan punya anak-anak yang masih bersekolah. Majoriti jiran saya muda-muda lagi. Hanya saya yang bergelar 'untie'. Tidak saya sangka saya akan melalui perubahan hidup seperti ini. Kekawan di kerjiranan Kg Tunku Petaling Jaya semuanya berumur sebaya. Semoga perubahan membawa barakah. Semoga kebaikan yang ada sikit-sikit lama-lama jadi bukit.



Di atas ini sedikit latar belakang kejiranan Fera di Putrajaya. 
Masjid terdekat ialah Masjid 'Besi' tetapi harus naik kereta baru sampai.
Semoga perubahabn aktivi harian di sini akan memudahkan lagi
 jalan-jalan mencari keredhaan Allah.
Aamiin ya Rabb.....


..........

No comments:

Related Posts with Thumbnails