"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, January 31, 2020

BERITA AKHIR ZAMAN 2020 _ EPISOD 25 (KITA DI FASA AKHIR)



A001
Alhamdulillah dapat bertemu Jumaat sekali lagi, penghulu segala hari. Semoga Allah sentiasa kurnia yang terbaik di sisiNya.
Maka hari ini saya ingin kongsikan Video di atas untuk perhatian dan ingatan kita bersama. Untuk semoga di penghujung umur kita (hanya Allah yang maha tahu) kita tidak akan ada penyesalan. Semoga kita dapat membuat persiapan yang sempurna dengan bimbingan Allah dan kita sentiasa dipelihara semoga kita pulang kepangkuannya dengan penuh keredhaanNya dan RahmatNya. Aamiin......

Hari ini seperti dalam video itu kita telah di beri gambaran betapa gerunnya Hari Penentuan Allah. Sekarang sudah banyak gambaran yang Allah tunjukan dan semoga ia membawa keinsafan pada diri dan berbuat sesuatu yang mendapat Redhanya.

Sekarang ini perbalahan mencari kuasa di dunia nyata sekali. Pemimpin Negara di mana jua diuji dengan ujian yang amat mencabar.......berebut kuasa untuk apa. Pemimpin Negara Islam pun ada yang menampakan diri-diri mereka yang kita tidak dapat contohi. Malah kita berdoa semoga kepimpinan Negara Islam Allah kurnia Iman dan Taqwa yang dapat membawa rakyat ke jalan yang Benar dan dalam RedhaNya. Umat Islam mesti berjuang dalam jemaah. Jemaah Islam kini tidak kuat dan ada umat Islam yang tidak mendapat pembelaan pemimpin Negara Islam.

Saya tidak bertujuan bicara pangjang mengenai hal ini. Saya tiada kemampun. Hanya setakat menasihati keluarga sebaik munkin. Semoga Allah melindungi dan memberi taufik dan HidayahNya. Kita tiada kekuatan melainkan dengan kekekuatan dari Allah yang maha Bijaksana.

Sehubungan ini saya turun ayat alQuran sebagai peringatan kita bersama.

A013
Sesungguhnya telah ada satu tanda (bukti) bagi kamu pada (peristiwa) dua pasukan yang telah bertemu (di medan perang); satu pasukan (orang-orang Islam) berperang pada jalan Allah (kerana mempertahankan agama Allah), dan yang satu lagi dari golongan kafir musyrik. Mereka (yang kafir itu) melihat orang-orang Islam dengan pandangan mata biasa - dua kali ramainya berbanding dengan mereka sendiri. Dan Allah sentiasa menguatkan sesiapa yang dikehendakiNya, dengan memberikan pertolonganNya. Sesungguhnya pada peristiwa itu terdapat satu pengajaran yang memberi insaf bagi orang-orang yang berfikiran (yang celik mata hatinya).
(A-li'Imraan 3:13

Sampai di sini dulu. Insya Allah kita bertemu lagi dan sama-sama memperingatkan diri semoga Allah meredhai.
Aamiin ya Rabb.......

No comments:

Related Posts with Thumbnails