"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, April 16, 2020

Bill Gates & The Blind Ummah

assalamualaikum in arabic Design with beautiful Thuluth style.






A001
Saudara budiman,
Pagi-pagi hening ini saya suka kongsikan video di atas.
Sambil menanati perintah 'berkurung' ini tamat kita fikirkan apa jua yang bolih memberi munafaat pada umat Islam. Tidak kira dari sudut mana. Kita dengari dahulu dan kita fikir-fikirkan.

Saya pernah juga mendengari satu komen mengenai Bill Gates dengan idea vacine nya yang bukan dengan maksud kesejahteraan umat tetapi untuk menepati pemikiran sekumpulan manusia di dunia ini yang saya rasa sudah "tidak waras" pemikirannya jika kita lihat dari sudut kemaslahatan ummah.

Carilah sendiri di video lain yang bolih memberi penerangan yang lebih membuka minda kita orang Islam.

Saya warga emas dan berkongsi ini kerana itu sahaja kemampuan saya kini. Saya berdoa Allah akan memberi Taufiq dan HidayahNya semoga kita bahagia di akhir hayat kita.

Aamiin ya Rabb.......



No comments:

Related Posts with Thumbnails