"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, April 6, 2020

"Time Out" dicelah-celah menginsafi Covid-19.


A001

Hampir setiap hari saya akan lihat perkembangan cerita-ceriti Covid-19 di utube. Hari ini saya ubah fokus sambil berdoa semoga Wabak ini akan reda dan berkesudahan.

Saya lihat semula foto-foto simpanan mengenai peristiwa keluarga semasa perintah berkurung belum dikenakan. Saya turunkan dibawah ini untuk renenungan anak cucu bila masa lebih mengizinkan nanti apabila wabak ini reda.



Suami saya keluar hospital setelah selesai bedah lutut
 beberapa hari sebelum perintah berkurung.


Cucu-cucu dari anak perempuan saya datang ziarah di rumah.


Ini anak perempuan saya. Dia tolong jaga ayahnya tidur dihospital.


Cucu saya Huzaifah, pelajar berdiri no 2 dari kanan.
Semoga dewasa menjadi pemimpin yang soleh dan cemerlang.
Terima kasih pada guru-guru yang sabar nendidik anak-anak stimewa.


Huzaifah dan Akif pada hari sukan.



Huzaifah dan Akif terima pingat.


Cucu saya Asim khatam alQuran. Di sebelahnya ialah ayahnya.
Alhamdulillah. Asim berumur 12tahun waktu itu.



Amru Fatullah dihari sukan Tadika di SRK Precint 8
Putrajaya. Cuba memahami erti kemenangan dan erti kekalahan.



Amru Fathullah baris tengah kanan sekali.


Dengan guru kesayangan.


Menunggu acara. Tahun hadapan InsyaAllah tahun satu pula.

Semoga wabak Covid-19 tamat penuh hikmah yang dapat kita insafi dan hayati.



No comments:

Related Posts with Thumbnails