"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, April 7, 2020

Meyantuni teman lama sebelum Covid19.


A001

Alhamdulillah.
 Kali ini kisah biasa dalam kehidupan sebelum Covid -19.
Saya berusaha benar-benar untuk menghadiri majlis pernikahan
 anak teman akrab saya sejak tahun 1975.
Waktu itu saya kurang sihat tetapi saya cuba juga untuk hadhir.


 Teman saya waktu saya mula berkenalan bekerja sebagai
 Computer Programmer
 di Kementerian Pendidikan dan saya banyak belajar  secara tidak langsung
 mengenai IT waktu itu.
Saya tidak menyangka bahawa apabila saya sambung belajar buat 
Masters in Education di Wisconsin US ilmu yang sedikit itu 
banyak membantu saya  dalam kajian-kajian kecil yang saya wajib buat
 dalam kurukulum yang ditentukan buat kumpulan saya.
Alhamdulillah. Tersenyum sendirian
 mengingati peristiwa belajar dan kisah-kisah lucu
dalam keadaan saya tidak mahir langsung IT. Ini berlaku dalam tahun 1979.
Lama sangat dah.......
Ini keseronokan mengingat kembali hidup waktu silam.....



Majlis hari itu "short and sweet". Saya dapat bertemu juga
 kawan sekolah lama semasa di English College, Johor Bahru.
 Daud namanya dan beliau berkahwin dengan kakak teman Akrab saya ini.

Saya rakam foto-foto di atas sebagai kenangan betapa seronok
 dapat berhubungan hingga kini.
Alhamdulillah. 
Semoga masaalah Wabak Covid-19 ini segera tamat dan semoga
 Allah kurnia kesempatan untuk terus bersilaturahim 
dalam melalui  baki hidup yang tinggal sedikit kini.



No comments:

Related Posts with Thumbnails