"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, July 4, 2011

FISH SPA






Masjid Iqra', bersih dan teratur.


Pengalaman  santai sampingan dengan SPA ikan-ikan menyeronokan perjalanan dari Bandung ke Garut baru-baru ini. Kami berhenti sebentar  untuk menunaikan fardhu Solat di Masjid Iqra'. Di situ ada kolam yang di sediakan untuk SPA percuma. Suami dan teman-teman lain mencubanya, tetapi saya "takut" dan hanya melihat sahaja.



Kerana terlalu teruja dengan pengalaman ini kami lupa bertanya nama ikan yang Allah cipta untuk kesejahteraan manusia. Dan kerana terlalu teruja, Syamil anak muda yang ikut bersama kami terjatuh cermin mata hitam kesayangannya. Satu pengalaman yang berharga.

Kami di situ tidak lama. Mungkin sejam atau kurang darinya. Namun saya bersyukur kerana mendapat pengetahuan baru. Setibanya di rumah saya menceritakannya pada keluarga. Kata anak saya di Petaling Jaya ini ada tempat khas bagi FISH SPA ini. Mahal bayarannya. Tidak mungkin saya ke sana.

Gambar kenangan dihadapan Masjid Iqra'.

2 comments:

Kerabu Jantung said...

Dear Sis,
mesti geli-geli bila ikan kecil mematuk-matuk kulit kaki!

ngasobahseliman said...

Geli memang geli. Ramai yang suka mencuba.

Related Posts with Thumbnails