"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, June 23, 2013

Penat sangat...



Penat sangat hari ini....
Usai subuh saya buka blog tetapi tidak terdaya berbuat apa. Penat sangat....saya baring semula.
Pasti tertidur sudahnya...

Suami ambil saya di Tangkak hari Jumaat lewat petang dan kelmarin sampai di rumah lewat petang juga bersama teman seperjuangan, Dato Safarudin. Ia tidur sepanjang perjalanan. Saya pun sama. Maka suami saya pun memandu semacam angin. Tidak sampai 2 jam sudah di Shah Alam. Saya igin berhenti membeli buah di perjalanan. Tidak kesampaian. Bila sampai di Kelana Jaya saya namapak Pasar Malam.

Kami berhenti dan membeli sekadarnya. Tiada pembantu di rumah, maka kami membeli lauk untuk makan malam. Saya berjalan dan melihat-lihat berasingan. Maka suami membeli saya pun membeli....lauk yang sama. Gulai nangka. Mujur kesukaan saya maka malam tadi habislah ia.

Saya berada di Tadika Tangkak kali ini seminggu sahaja. Tidak daya lebih dari itu. Hari Isnin ini sampailah masa untuk periksa darah sebeum berjumpa Doktor awal Julai. Semoga ada kebaikannya berjumpa Doktor di Bulan Ramadhan. Sentisa mengharapkan yang terbaik. Kita hambaNYA maka hanya padanya kita memohon yang terbaik di sisiNYA.

Perkembangan Tadika di Tangkak ada yang menggembirakan dan ada yang mengkhuatirkan. Hanya pertolongan Allah yang kami panjatkan semoga semua akan berakhir dengan senyuman. 

Murobbiah kami sudah mula mengaturkan masa untuk ke rumah kami satu malam dalam seminggu untuk menambah kelancaran berbahasa Inggeris. Saya suka melihat kegigihan mereka. Allah maha melihat maha mendengari akan kesusahan kami. InsyaAllah tidak akan putus asa walau sulit melaluinya.

Hari ini saya ingin menziarahi anak buah yang masih di hospital yang doktor belum tahu apa sakitnya. Kita hambaNya. Ada perkara baru, fikir saya, yang Allah mahu kita melaluinya sebagai satu keluarga.

Isterinya penat sangat....

Ia diganti oleh adik lelaki suaminya menjaganya di hospital. Isteri berehat seketika di rumah. Bila saya talipon anaknya menjawab dan Uminya sedang tidur...

Itulah kekuatan kekeluargaan. Sama-sama berkorban. Senang susah dilalui bersama....

Kami mohon keampunan Mu, Ya rabb...

...

No comments:

Related Posts with Thumbnails