"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, May 21, 2016

Keindahan ada di mana-mana........






Kekadang kita sibuk melancung kerana mahu melihat keindahan alam ciptaan Allah, alKhalik. Saya antaranya. Cuma bila kekeurangan kemampuan maka duduklah saya menyendiri.

Tiba-tiba suatu pagi waktu subuh saya terpaksa mencari barang di bilik belakang di rumah saya. Saya rasa bilik itu panas maka saya buka pintu yang menghala keluar.

Masya Allah......... ini yang saya lihat dari balcony di rumah saya sendiri. Alangkah cantik pemandangan waktu subuh menghala ke Genting Highlannds, sayup-sayup jauhnya. Tidak pernah saya sangka.Mengapalah saya tidak pernah terlintas melihatnya selama ini. Mungkin kerana bilik itu sudah menjadi sebahagian sudutnya sebagai stor barangan yang jarang-jarang diguna. 




Ini rumah jiran saya kelihatan dari balcony rumah saya.
Cantik juga dan saya tercegat melihat pemandangan
 yang indah untuk beberapa lama.
Tidak perlu melancung, kata hati kecil saya. Saya rasa bersalah kerana saya seperti seorang yang tidak bersyukur kerana tidak mengindahkan hakikat bahawa 
keindahan itu ada di mana-mana. 
Tidak semestinya pergi jauh......


MAKA NIKMAT ALLAH YANG MANA YANG KAMU HENDAK DUSTAKAN.

......

No comments:

Related Posts with Thumbnails