"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, July 27, 2016

Mengingatkan diri....








Macam-macam maklumat yang terdapat di media sosial mengenai negara tercinta, Malaysia dan masaalah yang sedang melanda rakyatnya akibat apa yang berlaku pada 1MDB.

Saya hanya tunggu dan lihat apa akan jadi seterusnya. Ramai bijak pandai di Malaysia kita ini, ada yang pernah punya kuasa, ada yang kaya raya dan ada yang kini punya kedudukan yang pastinya boleh menyelesai masaalah yang ada. Tidak mungkin orang lain atau negara lain yang akan menyelesaikan masaalah kita.

Sebagai rakyat biasa saya terus berusaha mengikut kemampuan yang ada dan menasihatkan anak cucu jangan menyibukan diri bercerita tak habis-habis mengenai siapa salah dan siapa betul tentang kecelaruan yang melanda masyarakat kini. Nanti masa terbuang dan tidak ada kemajuan dicapai. Saya kata pada anak cucu supaya mencari ilmu supaya faham mengapa Allah memcipta manusia untuk menghuni Bumi ini supaya mengerti dan semoga tahu bagai mana mahu membenteng diri supaya tidak sekongkol dengan mereka yang tidak faham akan tanggongjawab terhadap diri dan terhada yang maha Pencipta....Allah Tuhan semesta alam.

Saya suka berkongsi kata-kata Hikmah berikut untuk renungan.....


"This world is constantly changing. Do not chase that which changes. Connect your Heart to Allah...the One that never changes."

                                       Shaikh Abdullah bin Bayah.


"Everything you desire exists with Allah swt. So if you have Allah you have everything you desire. If you dont have Allah, then nothing that you desire will make you happy."

                                      Shaikh Hamza Yusuf.


Semoga diri sentiasa beringat.
Hidup ini tidak lama dan semua kekayaan yang tidak diperolehi dan ditadbir mengikut kehendak Allah tidak akan menolong kita di Akhirat nanti.

Mohon keampunan Mu ya Rabb....


.......

No comments:

Related Posts with Thumbnails