"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, January 16, 2017

Bila keletihan......


 TIADA KEKUATAN 
MELAINKAN KEKUATAN DARI ALLAH.





Di penghujung tahun lepas, kami di Tadika SmarTop Subur Fitrah sibuk membuat persediaan tahun baru 2017. Umur kami pengurus sukarela ini meningkat setahun lagi dan keupayaan fisikal kami pun terhad sedikit demi sedikit. Kami cuba buat tidak faham dan bila keletihan berlarian dan berkejaran mencari itu dan ini kami berehat santai ditempat kesukaan kami. Bila di Jasin kami berehat di kedai mamak Nasi Kandar Padang Kota. Tetapi untuk jaga kesihatan kami makan Tosei sahaja dan Teh o limau panas. Malangnya gula di darah naik juga. Kami hanya mampu senyum, semoga Allah memeberi pertolongan .....

Kekadang kami sibuk 3 hari, kami berehat sehari dan update blog atau membersihkan rumah. Rumah yang kami kongsi di Tangkak kecil sahaja tetapi tenaga kami tidak mencukupi untuk membersihkan setiap hari. Dahulu teman saya suka menghias rumah dan meminta Widad anak angkat kami menanam pokok bunga di hadapan rumah di halaman yang amat kecil. Kini pokok-pokok bunga sudah mati  dan teman saya pun tidak lagi berfikir-fikir mahu menukar selera hiasan. Saya tengok dan komen sahaja. Tidak ada bakat hias menghias.

Kini kami memikirkan pula mencari bahan kesihatan untuk mencuba menangguhkan "proses Penuaan". Tua tetap tua. Tetapi biarlah hidup berquality jika badan sihat. Kita berusaha....Allah yang mementukan. Tiada kekuatan melainkan kekuatan dari Allah.




Semoga Allah memberi kekuatan dan kebijaksanaan untuk kami neruskan tugasan kami demi Ummah kerana Allah.


Sebahagian foto ehsan carian google.
........

No comments:

Related Posts with Thumbnails